جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
آشنایی با 14 شهید شرکت فرودگاه‌ها در کتاب «نقش فرودگاه‌ها در دفاع مقدس»

فرمانده بسیج فرودگاه‌های کشور با اشاره به رونمایی کتاب «نقش فرودگاه‌ها در هشت سال دفاع مقدس» در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس گفت: این کتاب به معرفی 14 شهید شرکت فرودگاه‌ها و تبیین رشادت‌های مسئولان این حوزه پرداخته است.

«مسعود خواست خدایی»، فرمانده بسیج فرودگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از رونمایی کتاب «نقش فرودگاه‌ها در هشت سال دفاع مقدس» در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس خبر داد و گفت: با توجه به نقش فرودگاه‌ها در 8 سال دفاع مقدس و پس از آن و بنا به پیشنهاد ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، کتاب «نقش فرودگاه‌ها در هشت سال دفاع مقدس» به همت سعید کشمیری از اعضای کادر مراقبت پرواز شرکت فرودگاه‌ها و و ناوبری هوایی ایران تألیف و منتشر شد.
 
وی اظهار کرد: کار تأمین محتواهای اولیه و تألیف این کتاب از چند ماه قبل از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس آغاز شد و برای جمع‌آوری اسناد با مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و مجموعه روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها ارتباط برقرار شد و حتی با مدیران وقت فرودگاه‌ها نیز به صورت مستقیم گفت‌وگوهایی صورت پذیرفت، با فرودگاه‌ها در استان‌های مختلف مثل فرودگاه اهواز ارتباط برقرار شد و اسناد دفاع مقدس و تصاویری که از رزمنده‌ها به جا مانده بود، جمع‌آوری و در کتاب چاپ شد.
 
خواست خدایی عنوان کرد: هدف از انتشار این کتاب تبیین نقش فرودگاه‌ها در 8 سال دفاع مقدس و رشادت‌های مقامات و مسئولان است که نگذاشتند در آن زمان پل ارتباط هوایی که یکی از راه‌های سریع در انتقال رزمنده‌ها و مقامات و پیکرهای شهدا و جانباران بود، قطع شود.
 


وی با بیان اینکه جلد دوم این کتاب به صورت کامل‌تر بزودی منتشر خواهد شد، گفت: نقش فرودگاه‌ها در 8 سال دفاع مقدس باید به صورت کامل‌تر مورد بررسی قرار گیرد، زیرا پیروزی انقلاب اسلامی با ورود امام(ره) به فرودگاه به تثبیت رسید و با توجه به تهدیداتی که از سوی رژیم شاه و دست‌نشانده‌هایش صورت می‌گرفت که می‌خواستند فرودگاه را ناامن کنند، اما فرودگاه به تعهداتش عمل کرد و پای نظام و آرمان‌های امام(ره) ایستادگی کرد و با ورود امام(ره)، انقلاب به تثبیت رسید. در 8 سال دفاع مقدس هم یک لحظه باند فرودگاه‌ها تعطیل نشد و فرودگاه‌هایی مانند تهران و شیراز و همچنین در استان‌های مرزی مورد حمله قرار گرفتند، اما فرودگاه رسالت خود را انجام داد.
 
وی افزود: فرودگاه‌ها بعد از پایان جنگ تحمیلی به جبهه مقاومت وصل شدند و آخرین جایی که رزمنده‌ها خاک کشور را ترک می‌کردند فرودگاه بود و پس از برگشت رزمندگان نیز فرودگاه استقبال‌کننده خوبی بود و اگر رزمنده‌ها به شهادت می‌رسیدند نیز فرودگاه بود که پیکر پاک عزیزان را به آغوش می‌کشید.
 
فرمانده بسیج فرودگاه‌های کشور تصریح کرد: کتاب «نقش فرودگاه‌ها در هشت سال دفاع مقدس»، به معرفی 14 شهید شرکت فرودگاه‌ها پرداخته و محل شهادت و خدمت آنها در این کتاب توضیح داده شده و در پایان عکس‌های یادگاری رزمنده‌ها، آزادگان، جانبازان و فرزندان شهدا به تصویر کشیده شده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    سلام بیشتر پروازهای حمل مجروحان وغیره از فرودگاه بین المللی شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز به فرودگاههای دیگر انجام می شد اسم این فرودگاه را از قلم نیاندازید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها