چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
ارائه 8 کتاب با تخفیف ویژه در طرح «عید تا عید»

به گفته مدیر روابط عمومی مرکز نشر هاجر در قم، این موسسه انتشاراتی در آستانه عید سعید غدیر خم، در طرح ویژه غدیریه، هشت کتاب با موضوعات مرتبط با غدیر، اهل‌بیت (ع)، پاسخ به شبهات و نهج‌البلاغه را با تخفیف 30 تا 35 درصدی ارائه می‌کند.

حجت‌الاسلام علیرضا حقانی، مدیر روابط عمومی مرکز نشر هاجر در تشریح طرح غدیریه این مرکز به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: طرح ویژه عید تا عید (از عید قربان تا غدیر) با هدف تبلیغ و ترویج شعائر دینی و ارتقای سطح آگاهی‌های علمی خانواده‌ها نسبت به واقعه عید قربان و رویداد بزرگ عید غدیر اقدام به ارائه طرحی ویژه برای جامعه نخبگانی جامعه کرد.
 
وی افزود: در این طرح، هشت اثر از منشورات غدیری مرکز نشر هاجر و سایر ناشرین همکار در قالب یک بسته فرهنگی و مناسبتی با موضوع «غدیرخم»، «ولایت و امامت»، «امیرالمؤمنین علیه‌السلام»، «اهل بیت (ع)»، «کودک و نوجوان»، «نهج‌البلاغه»، «پاسخ به شبهات» و... با تخفیف 30 درصدی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
 
این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به عناوین این هشت کتاب گفت: «عید ولایت»، «بلندترین داستان غدیر»، «برکه‌ای بر فلک نازد»، «پیمان آسمانی (طرحی نوین از متن و ترجمه خطبه غدیر)»، «زندگانی امیرالمؤمنین علی ابن ابیطالب علیه الاسلام؛ لوح کمک‌آموزشی تاریخ اسلام»، «قهرمان غدیر»، «حقوق اهل‌بیت علیهاالسلام» و «داستان آفرینش » هشت کتاب موجود در بسته فرهنگی غدیریه است.
 
حجت‌الاسلام حقانی در معرفی این آثار، ادامه داد: «عید ولایت»، یکی از آثار آیت‌الله عبدالله جوادی آملی است. این مجموعه مختصر برگرفته از آثار و نکات ارزنده‌ای بوده که به قلم معظم له نگارش یافته و موضوع آن ولایت است. کتاب در 6 بخش به موضوعاتی همچون «عید ولایت در قرآن»، «عید ولایت در تاریخ»، «فاتح ولایت از زبان خودش»، «اولین مدافع ولایت»، « وارثان غدیر»، «اهمیت و آداب عید ولایت» می‌پردازد.
 
مدیر روابط عمومی نشر هاجر بیان کرد: دومین اثر «بلندترین داستان غدیر» با محوریت پرسش و پاسخ بین یک جوان ایرانی و صحابی پیامبر (ص) است. ویژگی خاص این کتاب، جدا از صراحت در نقل حدیث راوی، ارائه اطلاعاتی درباره منابع حدیث  و شرایط زمانی و مكانی راوی حدیث است.
 
وی در ادامه در معرفی مختصری از کتاب «برکه‌ای بر فلک نازد» گفت: ادبیات و به‌ویژه داستان و قصه، ابزار مناسبی برای نقل وقایع مهم تاریخی است. یکی از مهم‌ترین و خطیرترین رویدادهای تاریخ بشریت و به‌ویژه تاریخ اسلام، واقعه سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده غدیر است. کتاب «برکه‌ای بر فلک نازد»، داستانی کوتاه و اقتباس شده از کتاب معروف «اسرار غدیر» است که روایتگر ماجرای غدیر و وقایع مرتبط با اعلام جانشینی حضرت علی (ع) توسط پیامبر اسلام است.
 
حجت‌الاسلام حقانی افزود: نویسنده در این کتاب علاوه بر بازنویسی و ترجمه واقعه غدیر به داستان، بعضی از فضائل و کرامات مولای متقیان علی (ع) را هم نقل کرده است. کتاب در 10 بخش، تصویری زنده از فضای غدیر ارائه می‌دهد. این 10 بخش سفری معنوی است که از مدینه آغاز و به مدینه ختم می‌شود؛ از مدینه تا مکه، از مکه تا غدیر، سه روز کنار برکه و در نهایت از غدیر تا مدینه. زبان ادبی اثر جذابیت آن‌را صد چندان کرده است.
 
این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم با اشاره به لوح ‌آموزشی «تاریخ اسلام/زندگانی امیرالمؤمنین علی‌بن‌ ابیطالب (ع)، توضیح داد: این اثر دومین جلد از مجموعه آثار تاریخ اسلام است که پس از استقبال خوانندگان از جلد اول، به چاپ رسید. جلد اول این کتاب به زندگانی پیامبر اعظم (ص) و وقایع مهم تاریخ صدر اسلام در قالبی نو می‌پردازد. لوح آموزشی تاریخ اسلام 2، زندگانی امام علی (ع) را در پنج برهه زمانی «تولد تا بعثت»، «بعثت تا هجرت»، «هجرت تا رحلت پیامبر (ص)»، «خلافت خلاف» و «خلافت امیرالمومنین» توسط متون کوتاه، مطالب نموداری شده، نقشه، نماد و تصاویر گرافیکی به تصویر کشیده است.
 
وی درباره برخی از ویژگی‌های ممتاز این لوح آموزشی بیان کرد: چکیده‌سازی و قابلیت قرار گرفتن به‌عنوان لوح آموزشی برای آموزگاران و استادان، وجه تمایز این اثر است. این اثر در 50 صفحه و با شمارگان یک‌هزار نسخه به همت گروه تاریخ مرکز نشر هاجر تهیه و تنظیم شده است.
 
مدیر روابط عمومی مرکز نشرهاجر «قهرمان غدیر» را یکی دیگر از کتاب‌های این بسته فرهنگی و ویژه کودکان و نوجوانان معرفی کرد و افزود: مخاطبان با مطالعه این کتاب می‌توانند به پاسخ سوالاتی همچون «چرا غدیر خم برای شیعیان روز مهمی است؟»، «چرا این روز را عید می‌گیرند؟»، «اهمیت روز غدیر در چه نکته‌ای نهفته است؟»، «ماجرای غدیر خم چه زمانی اتفاق افتاد؟»، «چرا علی ابن ابیطالب (ع) به‌عنوان امیرمومنان انتخاب شد؟» و «شایستگی‌های حضرت علی (ع) در چه چیزهایی خلاصه می‌شود؟» دست پیدا کنند.
 
این محقق و پژوهشگر ادامه داد: کودکان ما باید از خردسالی با حقیقت ماجرای غدیر به خوبی آشنا شوند. کتاب «قهرمان غدیر» با هدف آشنایی کودکان با ماموریت بزرگ پیامبر (ص) و رهبری و ولایت امیرمومنان حضرت علی (ع)، تدوین و چاپ شده است.
 
حجت‌الاسلام حقانی در معرفی کتاب «داستان آفرینش (نخستین خطبه از نهج‌البلاغه)» نیز گفت: نهج‌البلاغه، همچون بوستانی پرثمر برای هریک از مخاطبان خود تحفه‌ای دارد و هر تشنه هدایت و معرفتی را به میزان استعداد و ظرفیت وجودی‌اش، جرعه‌ای می‌نوشاند و سیراب می‌کند. امام علی (علیه‌السلام) در نخستین خطبه با بیان استدلال و ارائه واقعیات آنچه در هستی از بدو پیدایش رخ داده، درصدد آگاه کردن مردم و راهنمایی آنان به سوی حقیقت، یعنی شناخت پروردگار و اطاعت و پیروی از فرامین ذات اقدس الهی است.

وی افزود: با نگاهی کلی و اجمالی به مفاهیم خطبه درمی‌یابیم که امام علی (علیه‌السلام) از انواع شیوه‌های پرورش عقلانیت وحیانی در استخراج گنجینه خرد مردم بهره جسته است. به‌عنوان نمونه در شیوه استدلال عینی و منطقی، با ذکر شگفتی خلقت آسمان و زمین، مخاطب خود را متوجه رابطه دقیق علمی می‌کند که مجموعه‌ای با چنین نظم پیچیده و دقیق در موجودات عالم، قطعا محتاج ناظم و مدبری است که آن‌را پدید آورده و مدیریت می‌کند. در این خطبه شریف می‌توان نمونه‌هایی از براهین حکمی و تمثیلی یافت، ولی در میان همه این روش‌ها، برهان استدلال دریافت‌های شخصی و شهودی امام (علیه‌السلام) چشمگیرتر و بارزتر است.
 
مدیر روابط عمومی مرکز نشرهاجر توضیح داد: کتاب «داستان آفرینش (نخستین خطبه از نهج‌البلاغه)» که به همت موسسه فرهنگی هنری عاشورا تهیه و تنظیم و از سوی مرکز نشر هاجر در 180 صفحه به چاپ رسیده، به زیبایی داستان آفرینش را با زبان حکمی و تمثیلی ترسیم کرده است.
 
حجت‌الاسلام حقانی با اشاره به پنجاه‌وششمین اثر از مجموعه «سرمه سعادت» با عنوان «حقوق اهل‌بیت علیهم‌السلام»، گفت: حقوق اهل‌بیت (علیهم‌السلام) یکی از مهمترین مسائل تأثیرگذار مورد تأکید قرآن و رسول اکرم (ص)، در حوزه اندیشه و عمل انسان است. چون نقش رهبری و هدایتی ایشان، باعث وضع این حقوق بوده، منشأ و خاستگاه این حقوق همان حق‌الله و معرفت و رعایت این حقوق، در واقع معرفت و رعایت حق‌الله است و از همان زمانِ پیامبر اکرم (ص) مطرح بوده و در قرآن کریم نیز آیات بسیاری در این جهت نازل شده و پیامبر (ص) در طول عمر مبارک خود با قول و فعلشان، بارها این حقوق را متذکر و به تفصیل بیان فرمودند.
 
این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم ادامه داد: مسأله‌ای که اهمیت انجام تحقیق درباره موضوع حقوق اهل‌بیت را دوچندان می‌کند، جایگاه مهم اعتقادی این مسأله است. شناخت حقوق فردی اهل‌بیت مثل معرفت، محبت، سلام و صلوات، توسل و... ما را با ابعاد وجودی و شخصیت آن‌ها آشنا کرده و راه و ادب ارتباط با آن‌ها را به ما می‌آموزد و شناخت حقوق مالی و سیاسی اجتماعی اهل‌بیت (ع) مثل خمس و صله و امامت و ولایت، تقدیم و الگو بودن، مرجعیت علمی ایشان، باعث پیشرفت جوامع انسانی اسلامی، مخصوصا وحدت بین مسلمانان و کسب دوباره عزت اسلامی در عصر کنونی می‌شود و در نهایت با رعایت هرچه بیشتر این حقوق، هدف آفرینش که همان عبودیت است، محقق خواهد شد.
 
وی در پایان بیان کرد: در طرح ویژه غدیریه، به تمامی کسانی که تا 23 مردادماه در فروشگاه مرکزی مرکز نشرهاجر به نشانی قم بلوار معلم، مجتمع ناشران، طبقه1، واحد 114 مراجعه کنند، 30 درصد تخفیف و به سادات معظم 35 درصد تخفیف داده خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای سفارش این کتاب‌ها به نشانی https://b2n.ir/645539 و یا به فروشگاه دیجیتالی مرکز نشر هاجر (ناشر تخصصی کتاب‌های زن و خانواده) به نشانی http://hajarpub.ir/ مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها