دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
50 درصد مخاطبان نمایشگاه مجازی سوره مهر غیرتهرانی‌اند

مدیر انتشارات سوره مهر گفت: تنها حدود ۱۰ درصد مخاطبان ما در نمایشگاه کتاب تهران، از غیرتهرانی بودند؛ ولی در نمایشگاه مجازی، نزدیک به ۵۰ درصد مخاطبان ما از شهرهای غیر از تهران بودند.

عبدالحمید قره‌داغی مدیر انتشارات سوره مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تمدید دو هفته‌ای غرفه مجازی انتشارات سوره مهر باعنوان «انتهای راهروی 27»، گفت: از ابتدا که این کار را شروع کردیم، می‌دانستیم یک تجربه متفاوت را رقم می‌زنیم. برای اجرای این نمایشگاه مجازی که برای اولین بار به‌صورت سه‌بعدی برگزار می‌شد، خیلی برنامه‌ریزی کرده بودیم و سعی‌مان هم این بود که متناسب با بازخوردی که از مخاطب می‌گیریم، مدام شرایط را بهتر کنیم.
 
قره‌داغی درباره چرایی تمدید مهلت این نمایشگاه بیان کرد: خوشبختانه هم استقبال از نمایشگاه خوب بود و هم اینکه چون نمایشگاه اختصاصی انتشارات سوره مهر بود، از یک بستر کلی مثل نمایشگاه کتاب تهران برخوردار نبودیم تا همه رسانه‌ها توجه مردم را به سمت کتاب سوق دهند. بنابراین؛ زمان بیشتری لازم بود تا اطلاع‌رسانی کامل‌تر به مخاطبان انجام شود.
 
وی افزود: زمانی که به پایان مهلت اعلام شده نمایشگاه رسیدیم، متوجه شدیم که خیلی از مخاطب‌ها تازه از نمایشگاه خبردار شده‌اند و بسیاری از مخاطبان تقاضا دارند که این فرصت تمدید شود؛ لذا با‌توجه به شرایط خوبی که برای خرید از این غرفه مجازی فراهم شده بود، نمایشگاه را تمدید کردیم تا آن‌ها هم بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند.
 
مدیر انتشارات سوره مهر ضمن اشاره به تخفیف ۲۵ درصدی ارائه شده در نمایشگاه مجازی سوره مهر گفت: تا الان سابقه نداشته است که سوره مهر چنین تخفیف بالایی روی محصولاتش ارائه دهد. از طرفی ارسال رایگان کتاب‌ها ویژه این نمایشگاه مجازی؛ فرصت برابر و خوبی را برای مخاطبان ما در سراسر کشور ایجاد کرد.
 
۵۰ درصد مخاطبان ما از شهرهایی غیر از تهران هستند
قره‌داغی همچنین از افزایش مخاطبان غیرتهرانی نمایشگاه مجازی خبر داد و اظهار کرد: طبق آماری که ما از مخاطبان هرساله غرفه سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران داشتیم، بیش از ۹۰ درصد مخاطبانی که از ما کتاب می‌خریدند، از تهران و حومه آن بودند و فقط حدود ۱۰ درصد از سایر نقاط کشور این فرصت را داشتند که کتاب‌های خود را در نمایشگاه تهیه کنند. ولی در این نمایشگاه مجازی نزدیک به ۵۰ درصد مخاطبان ما از شهرهای غیر از تهران بودند. این برای ما یک نوع امتیاز است و جای خوشحالی دارد.
 
او ادامه داد: همه این عوامل ما را ترغیب کرد که فرصت نمایشگاه را تمدید کنیم، تا تعداد بیشتری از مخاطبان بتوانند از شرایط استفاده کنند. باتوجه به همه شرایط نمایشگاه تا 22 تیرماه تمدید شده و تقریباً یک هفته از این فرصت باقی است. ما هم سعی می‌کنیم با همان کیفیت قبلی پاسخگوی مخاطبان‌مان باشیم.
 
مدیر انتشارات سوره مهر ضمن اشاره به برنامه‌های جنبی نمایشگاه مجازی سوره مهر، از ادامه این برنامه‌ها در فرصت تمدیدشده نمایشگاه خبر داد و گفت: طی مدت نمایشگاه از 25 خرداد تا هشتم تیرماه، چند کتاب خوب را - از رمان گرفته تا خاطرات دفاع مقدس- برای اولین‌بار معرفی و عرضه کردیم. در فرصت دو هفته جدید هم که ایجاد شد، چند کتاب خوب دیگر به‌مرور معرفی می‌شود؛ ازجمله این آثار، جدیدترین اثر محسن کاظمی است که از حدود چهار روز پیش در نمایشگاه عرضه شده و استقبال از آن بالا است.
 
وی افزود: کتاب «خیابان ۲۰۴» هم که از امروز در نمایشگاه عرضه شده است، جدیدترین اثر زهرا کاردانی است، که قبل از این کتاب «زن آقا» را از او داشتیم و خیلی مورد توجه بود. «خیابان ۲۰۴» کتاب بسیار مهمی با موضوع روایت فاجعه مِنا است که در سال ۹۴ اتفاق افتاد و با قلم شیوا و روان زهرا کاردانی به نگارش در آمده است.
 
قره‌داغی همچنین از رونمایی کتاب «از کشمیر تا کاراکاس» خبر داد و گفت: این کتاب نوشته سید سرباز روح الله‌رضوی و مجموعه خاطرات او از کشمیر هند تا کاراکاس ونزوئلا است؛ که دستمایه نگارش یک مجموعه سفرنامه-خاطره شده است و ان شاءالله روز چهارشنبه در همین نمایشگاه انتهای راهرو ۲۷ رونمایی خواهد شد.
 
مدیر انتشارات سوره مهر گفت: ما این نمایشگاه را به‌عنوان یک فرصت مناسب برای علاقه‌مندان کتاب برنامه‌ریزی و اجرا کردیم تا بتوانند بدون هیچ دغدغه و طی مسیری، کتاب مورد نظر خود را در منزل و بدون هیچ هزینه اضافی دریافت کنند.
 
گامی برای تغییر ذائقه مردم در خرید کتاب
وی ضمن بیان اینکه نمایشگاه مجازی سوره مهر یک تجربه خیلی متفاوت بود، اضافه کرد: آنچه که مسلم است هنوز همه مخاطبان کتاب نمایشگاه کتاب از فضای مجازی برای تهیه کتاب استفاده نمی‌کنند، لذا نمی‌شود توقع نمایشگاه کتاب فیزیکی را از نمایشگاه کتاب مجازی داشت. ولی در نمایشگاه «انتهای راهرو 27» توقعی که ما داشتیم، برآورده شد و گامی در جهت تغییر ذائقه مردم به سمت استفاده از فضای مجازی برای تهیه کتاب بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها