دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
«امیرکبیر» به‌دور از سیاسی‌بازی‌ها احیاء می‌شود

حجت‌الاسلام محمد قمی گفت: تلاش کرده‌ایم تا نگاه‌های سیاسی و سلیقه‌ای از مدیریت انتشارات «امیرکبیر» برداشته شود و با همین دیدگاه در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این موسسه بزرگ انتشاراتی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، درباره وضعیت فعالیت انتشارات امیرکبیر که زیر نظر این سازمان اداره می‌شود، گفت: انتشارات امیرکبیر از مهم‌ترین و اثرگذارترین مؤسسات انتشاراتی در کشور است که طی چند سال گذشته روزهای رخوت‌باری را سپری کرده است اما امروز نگاه جدی و تخصصی به این مسئله وجود دارد و قطعاً امسال زمان مناسبی برای احیاء امیرکبیر است.

وی افزود: موسسه انتشاراتی امیرکبیر امروز در حال احیاست و به‌زودی خبرهای خوبی از این موسسه به گوش خواهد رسید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به رشد جدی تألیف و انتشار کتاب‌ها در امیرکبیر گفت: در طی سال گذشته تنها 60 عنوان کتاب ازسوی انتشارات امیرکبیر به چاپ رسید که امسال این رقم تا 600 کتاب افزایش خواهد یافت.

سازمان تبلیغات اسلامی حامی فعالیت‌های فرهنگی مردمی است
قمی عنوان کرد: دیدگاه ما به مسئله فرهنگ، نگاه پیشگیرانه و اثربخش در دل جامعه است و اگر امروز بر برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و شورای فرهنگ عمومی تأکید داریم، به این دلیل است که غفلت از این حوزه پشیمانی به بار می‌آورد.

وی بیان کرد: درواقع ماهیت سازمان تبلیغات اسلامی در شکل گسترده خود نقش‌های تسهیل‌گرانه و حمایت‌گرانه است و در بخش‌هایی که توسط مردم قابل مدیریت نیست، تصدی‌گری می‌کنیم؛ اما مهم‌ترین تلاش ما این است که بتوانیم بدون دخالت در همه امور مسیر توسعه و پیشرفت فرهنگ را هموار کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: ما معتقدیم مردم میدان‌دار عرصه فرهنگ هستند و سازمان تبلیغات اسلامی حامی مردم و تشکل‌های فرهنگی خواهد بود و در شرایطی که بودجه‌های تبلیغاتی در کشور بسیار ناچیز است و پس از اختصاص بودجه نیز رقم بسیار کمی از آن محقق می‌شود؛ این مردم هستند که امیدواریم با ما همراه شوند تا بتوانیم گره‌های فرهنگی را بگشاییم و با نگاه پیشگیرانه در این حوزه اثربخش باشیم.

اگر هوای فرهنگ کثیف باشد، ریه‌های جامعه آسیب می‌بیند
بیان کرد: مصارف فرهنگی و محصولات فرهنگی جزو نیازهای اجتناب‌ناپذیر جامعه است و اگر هوای فرهنگ، کثیف باشد قطعاً ریه‌های جامعه آسیب می‌بینند؛ ازاین‌رو حتماً باید در خصوص منابع فرهنگی تجدیدنظر شود و از روی دیگر باید توجه کنیم بهینه‌سازی منابع نباید نادیده گرفته شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بسیاری از مشکلاتی را که امروز به‌صورت جدی در کشور مطرح است، می‌توان با فرهنگ درمان کرد و اگر بتوانیم بودجه‌های فرهنگی را حمایت کنیم، حتماً بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های ناشی از آن کاهش پیدا می‌کند.

«کتاب‌شهر» پاسخگوی نیاز محصولات فرهنگی و مذهبی در کشور است
قمی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی با ایجاد مجموعه‌ای به نام «کتاب‌شهر» با هدف تأمین نیازهای فرهنگی و مذهبی مردم در شهرها و استان‌های مختلف کشور تلاش کرد تا در جاهایی که تأمین این نیاز با مشکل همراه بود، اثربخش باشد و در بازه‌ای از زمان نیز فعالیت‌های خوبی از «کتاب‌شهر»ها ملاحظه شد.

وی افزود: در حال حاضر در تلاش هستیم تا این مجموعه و شبکه ایجادشده را توسعه بدهیم و حمایت کنیم.

رئیس سازمان اسلامی بیان کرد: در حال حاضر چیزی بین 25 تا 30 شعبه «کتاب شهر» در سراسر کشور در حال فعالیت است و در صورت لزوم این شبکه حمایت و توسعه خواهد یافت اما چیزی که مدنظر ماست، این است که کتاب‌فروشی مردمی برای عرضه محصولات سالم، تقویت و حمایت شود؛ اما در جایی که ناچار باشیم و تأمین نیاز مردم صورت نگیرد، قطعاً شبکه «کتاب شهر»ها را افزایش خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها