جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل تعطیل نیستند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: فعالیت مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل تعطیل نشده است بلکه با تولید محتوای مجازی در زمینه‌های ادبی و هنری همچنان اعضای خود را پشتیبانی می‌کنند.

زعفر احدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، ضمن تبریک روز جهانی کتاب کودک، با اشاره به اینکه این مناسبت از سال‌ها پیش در ایران به رسمیت شناخته شده است، اظهار کرد: ‌کانون پرورش فکری، گسترده‌ترین و تخصصی‌ترین شبکه کتاب کشور را در بیش از هزار مرکز ثابت، سیار و پستی برای رده سنی کودک و نوجوان تدارک دیده است.

وی افزود: اداره کل استان اردبیل نیز ضمن اینکه در 34 مرکز به توسعه فعالیت کتابخوانی اهتمام داشته، نویسندگان این حوزه را شناسایی کرده است و بر این اساس، خوشبختانه هفت عضو کودک و نوجوان در کانون‌های پرورش فکری استان تاکنون موفق به انتشار کتاب شده‌اند.

رئیس کارگروه پایش و ارزیابی کنوانسیون حقوق کودک در استان اردبیل با استناد به این جمله که «یک کودک، یک مربی، یک کتاب و یک قلم می‌تواند دنیا را تغییر دهد» اذعان کرد: همگان در قبال این نسل مسئولیم و کنوانسیون حقوق کودک نیز چنین تاکیدی دارد؛ از این رو، باید بسترهای رشد آنان از هر حیث فراهم آید.

وی با بیان اینکه نهادهای آموزشی و پرورشی متولی رشد خلاقیت و شکوفاسازی توانمندی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز برای زندگی در عصر پرچالش امروزی هستند، تأکید کرد: مهارت‌آموزی در چهار حوزه دانستن، عمل کردن، زندگی کردن و با هم زندگی کردن باید منجر به تغییر شود.

احدزاده تصریح کرد: از آنجایی که کشورمان این روزها در معرض همه‌گیری کرونا ویروس قرار دارد و ارتباط مربیان و مراکز کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان با اعضا، مستقیم و رودرو نیست، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه برای کودکان، این امکان از طریق پیک امید مجازی فراهم شده است؛ به این ترتیب که مربیان مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل با برپایی کارگاه مجازی، در بخش‌های ادبی، قصه‌گویی، نمایش، هنرهای تجسمی و کاردستی، برنامه‌های سرگرم‌کننده و آموزنده‌ای را به کودکان و نوجوان ارائه می‌دهند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل هدف از اجرای این برنامه را ایجاد فضایی با نشاط و آموزش غیر مستقیم موازین بهداشتی با استفاده از ابزار هنر و ادبیات در بین کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون عنوان کرد و ادامه داد: تا کنون بیش از 160 برنامه و فیلم کوتاه آموزشی در زمینه معرفی کتاب، قصه‌گویی، طرح ادبی، ساخت کاردستی، نقاشی، خوشنویسی، سفال و انیمیشن تنظیم‌شده و برای انتشار در سایت omid.kpf.ir در اختیار ستاد مرکزی قرار گرفته است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی، از نمونه کارهای انجام‌شده بازدید کنند.
 
وی با بیان اینکه امکان خواندن کتب پرخواننده کانون از طریق سایت کتابخانه ملی میسر شده است، گفت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در این ایام نه تنها فعالیت‌های خود را تعطیل نکرده، بلکه ضمن تولید اثر، با برقراری ارتباط با اعضا، تلاش کرده تا کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های مجازی با عنوان «ما می‌توانیم...» به تولید آثار فرهنگی، هنری و ادبی بپردازند که پس از عادی شدن شرایط  نیز از صاحبان آثار خلاق و برتر تجلیل خواهد شد.

احدزاده یادآور شد «بهار در خانه» و مسابقه بین‌المللی نقاشی کودک با موضوع «دست‌های پاک» نیز از دیگر طرح‌های کانون پرورش فکری برای سال 1399 و این روزها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها