یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
استفاده از ظرفیت مهم‌ترین و بهترین مراجع و منابع قصه گویی خوزستان در رسانه ملی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: خوزستان با توجه به داشتن مهم‌ترین و بهترین مراجع و منابع قصه گویی در سراسر کشور این آمادگی را دارد در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز خوزستان از قابلیت مربیان استفاده کرده تا برای کودکان و نوجوان و خانواده‌های آنان قصه‌های اصیل، زیبا و شنیدنی کهن ایرانی را تعریف کنند.

وحید کیانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با بیان این مطلب افزود: کانون با سه برنامه متنوع و مهم در خدمت کودکان و نوجوانان استان است که در برنامه اول تمامی مربیان مراکزکانون، تلاش کردند بسته‌های فرهنگی را در قالب کلیپ آماده کرده تا در فضای مجازی از سوی کانون پرورش فکری منتشر شود و علاوه بر حفظ ارتباط خود با اعضا همچنین آموزش‌های لازم درخصوص مفاهیم مختلف حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات را در اختیار آنان قرار دهند.

این شاعر خوزستانی برنامه دوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان را توجه ویژه به مطالعه و کتابخوانی کودکان و نوجوانان برشمرد و تصریح کرد: از طریق نرم‌افزار طاقچه کتاب‌های کانون پرورش فکری و کودکان به صورت رایگان قابل دسترسی و دانلود برای علاقه‌مندان است و خواندن این آثار می‌تواند به رشد فکری و بالندگی کودکان و نوجوانان در ایامی که در خانه روزگارشان را سپری می‌کنند، کمک شایانی کند.

کیانی پخش فیلم‌های سینمایی به صورت روزانه در سایت پیک امید را از دیگر برنامه‌های کانون دانست و گفت: فیلم‌های سینمایی در سایت پیک امید بارگذاری شده که از مهم‌ترین و بهترین فیلم‌های سینمایی هستند که کودکان به همراه خانواده‌ها می‌توانند استفاده کنند.

وی ادامه داد: مربیان خلاق حوزه ادبیات کانون پرورش فکری اقدام به تشکیل گروه‌های مجازی در واتساپ و سایر آپ‌هایی که امکان ارتباط در آن‌ها موجود است، کردند تا بتوانند آثار اعضا و خانواده‌های آنان در زمینه داستان، قصه و شعر را دریافت کرده و علاوه بر پاسخگویی به ابهامات آثار با اصلاحات و آموزش‌های لازم آثار پخته‌تری از این عزیزان را ارائه دهند.  

مدیر انتشارات الیما در پاسخ به این سوال که آیا کانون پرورش فکری کودکان برنامه قصه گویی شبانه برای کودکان از طریق صدا و سیمای خوزستان آماده کرده است، گفت: همان طور که می‌دانید استان خوزستان با توجه به داشتن مهم‌ترین و بهترین مراجع و منابع قصه گویی در سراسر کشور این آمادگی را دارد؛ در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای مرکز خوزستان از قابلیت مربیان استفاده کرده تا برای کودکان و نوجوان و خانواده‌های آنان قصه‌های اصیل، زیبا و شنیدنی کهن ایرانی را تعریف کنند و امیدواریم با همت بلند دوستان رسانه یک اتفاق متفاوت را رقم بزنیم.  
 
کیانی تاکید کرد: در روزهایی که کرونا بر همه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی کودکان و نوجوانان سایه انداخته مهم‌ترین اولویت ما دعوت کودکان به در خانه ماندن است تا با استفاده از برنامه‌های تولیدی کانون در فضای مجازی و همچنین با مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی زمینه ظهور و بروز این فعالیت‌ها به صورت گسترده و جامع‌تر برای علاقه‌مندان به عرصه فرهنگ و آموزش محقق شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در پایان یادآور شد: در ایامی که ارتباطات کمترشده رسالت همه دستگاه‌های فرهنگی می‌طلبد تا چتر فرهنگ، هنر و ادبیات را بر سر هم استانی‌هایمان که تعلق خاطر به این عرصه دارند، بگسترانند. تا از بحران کرونا خانواده‌ها ،کودکان و نوجوانان به سلامتی عبور کرده و بتوانیم با اجرای برنامه‌های متنوع روزهای زیبای دیگری را در کنارهم سپری کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها