جمعه ۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
چاپ 115 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در استان سمنان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان از چاپ 115 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در این استان خبر داد و گفت: در تلاش هستم تا کتب صوتی این آثار را نیز تهیه و منتشر کنیم.

سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان با تاکید بر لزوم قدرشناسی حماسه‌های حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس، عنوان کرد: همگی وظیفه داریم که قدردان حماسه‌سازان بزرگ دفاع مقدس و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی باشیم و در نشر و ترویج ارزش‌هایی که ما را در برابر نظام سلطه و دشمنان پیروز کرد، تلاش کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس هفته پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی است و همه ما وظیفه داریم این ارزش‌ها را حفظ کنیم، در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور از روز شنبه 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح در شهرستان سمنان آغاز شد و تا هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت.
 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان افزود: بیش از 2000 برنامه در سطح استان توسط کلیه یگان‌های نظامی و انتظامی، دستگاه‌های دولتی، تشکل‌های مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، شهرداری‌ها و نهادهای فرهنگی در سطح استان برنامه ریزی و اجرا خواهد شد که مهمترین آنها نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در 8 شهرستانها استان است. این برنامه سال گذشته فقط در مرکز استان برگزار شد اما امسال در تمامی شهرستانها برگزار می‌شود و 7000 نفر در مراسم نکوداشت سراسر استان شرکت می‌کنند.
 
سلامی از فعالیت و سازماندهی بیش از 250 نفر راوی دفاع مقدس خبر داد و تصریح کرد: این راویان در مساجد، مدارس، ادارات و سازمان‌ها به صورت کاروانی و انفرادی حضور پیدا می‌کنند و به بیان خاطرات روزهای جنگ می‌پردازند. در سال جاری برنامه روایتگری توسط راویان را حتی برای ندامتگاهای استان پیش‌بینی و اجرایی کردیم تا همه افراد جامعه با روزهای جنگ تحمیلی آشنا شوند و منزلت انقلاب اسلامی پاس داشته شود.
 
وی از اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در بزرگداشت ایثارگران و دفاع مقدس فعالیت دارند، سخن گفت و تاکید کرد: باید نقش یگان‌های استان بیشتر بیان شود از جمله جهاد سازندگی دامغان که جهادگران دامغانی نقش بسزایی در 30 عملیات همچون ساخت جاده سیدالشهداء، جاده رملی، عملیات سد خاکی، جاده خور عبدالله در فاو و.... داشتند، نباید فراموش کرد.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان همچنین سرکشی از رزمندگان به اتفاق استاندار، نماینده ولی فقیه، امامان جمعه، فرمانداران و مدیران دستگاه‌های دولتی ذیربط را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان کرد و توضیح داد: تاکنون 120 هزار عکس و 250 هزار اسناد مرتبط با دفاع مقدس جمع آوری شده است.
 
سلامی از تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس استان سمنان خبر داد و افزود: 1680 ساعت مصاحبه با پیشکسوتان تهیه شده و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.
 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از ساخت اپلیکیشن‌های مختلفی در رابطه با پاسداشت هفته دفاع مقدس خبر داد و یادآور شد: اپلیکیشن «لاله‌های آسمانی» که 16 شهید شاخص استان را معرفی می‌کند، اپلیکیشن معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس و ساخت 5 کلیپ مرتبط از جمله فعالیت‌های این سازمان در فضای مجازی است.
 
وی همچنین با اعلام اینکه به 28 هزار کارمند و 27 هزار سرباز، معارف دفاع مقدس را آموزش داده ایم.، در خصوص نقش استان سمنان در دوران دفاع مقدس نیز تصریح کرد: رزمندگان استان با حضور در 55 عملیات آفندی و پدافندی افتخارات بزرگی در سطح کشور رقم زدند و استان سمنان با حضور بیش از 40 هزار رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل، وجود  7750 جانباز و 248 آزاده و تقدیم 3000 شهید، از نظر شاخصه‌های ایثارگری، رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

سرهنگ سلامی از چاپ و رونمایی 14 جلد کتاب و تولید 4 کتاب صوتی در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در حسینیه سپاه پاسدارا ن سمنان خبر داد و یادآور شد: ثبت و ضبط این اسناد اقدامی موثر در ماندگاری و حراست از این سرمایه‌های ارزشمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها