چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
حضور مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با 250 عنوان نرم‌افزار در نمایشگاه کتاب تهران

مدیرکل ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) از حضور این مرکز با 250 عنوان نرم‌افزار در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم - زینب مرادی: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) با ارائه آخرین محصولات و نرم افزارهای خود در موضوعات مختلف علوم اسلامی و انسانی، در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در دو بخش رسانه­‌های دیجیتال و ناشران داخلی، میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود. در گفت‌وگو با غلامرضا رحمانی مدیرکل ارتباطات و تبلیغات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) برنامه‌های این مرکز در نمایشگاه امسال کتاب تهران را جویا شدیم که در زیر از نظر مخاطبان می‌گذرد:

لطفاً ضمن معرفی اجمالی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، از سابقه حضور این مرکز در ادوار گذشته نمایشگاه­ کتاب تهران برایمان بگوئید؟

مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به دستور مقام معظم رهبری در سال 1368 تأسیس شده و نهادی پژوهشی است که برای تسهیل در دسترسی عموم مردم به منابع و متون علوم اسلامی و فرهنگ دینی با استفاده از فن‏اوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه و تعمیم آن در حوزه‌‏های علمیه و مجامع فرهنگی داخلی و بین‌‏المللی تشكیل شده است و از بدو تأسیس آن در تمامی دوره­‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور فعال داشته که تقریبا بالغ بر 30 دوره است.

چند عنوان نرم‌افزار در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران از سوی این مرکز ارائه می‌شود؟

حدود 250 عنوان نرم افزار. امسال علاوه بر محصولات دسکتاپ محصولات برخط و موبایل نیز در غرفه نور ارائه می‌شوند و به نوعی اولویت عرضه با محصولات برخط است.

این نرم‌افزارها چه موضوعاتی را پوشش می‌دهند؟

تاریخ و فرهنگ، حقوق و سیاست، رجال، تراجم و کتابشناسی، طب، فقه و احکام، منطق و فلسه، اخلاق و عرفان، اصول فقه، حدیث و علوم حدیث، ادبیات، لغت و قواعد، قرآن و علوم قرآن، نجوم و جغرافیا و ... به‌طور کلی مرکز نور در تمامی زمینه‌­های علوم اسلامی و علوم مرتبط محصولات فاخری را تولید و عرضه کرده است.

تازه‌ترین نرم‌افزارهای ارائه شده مرکز در نمایشگاه امسال کتاب تهران کدامند؟

حدود 14 عنوان نرم‌افزار جدید در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می­‌شود که در صورت امکان از سه محصول نیز در نمایشگاه رونمایی می‌شود. از جمله محصولات جدید می‌توان به تاریخ ایران اسلامی 2، حکمت اسلامی 2، اخلاق اسلامی، معجم موضوعی منطق، فضائل اهل بیت (ع)، تاریخ تشیع، نور الولایه 2 و ... اشاره کرد.

وضعیت استقبال از غرفه مرکز نور در نمایشگاه پارسال چطور بود و پرفروش‌ترین نرم‌افزار آن کدام بود؟

با توجه به محتوای غنی که توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری (نور) ارائه می‌شود، استقبال از غرفه نور در دوره‌های مختلف نمایشگاه بسیار خوب بوده است و پرفرو‌ش‌ترین نرم‌افزارهای مرکز در سال گذشته شامل جامع التفاسیر، جامع الأحادیث، جامع فقه اهل بیت (ع) بود.

تخفیف‌های مرکز نور در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به چه صورت است؟

مرکز نور مانند تمامی ادوار گذشته در این دوره نیز کلیه محصولات عرضه شده خود در نمایشگاه کتاب را با 25 درصد تخفیف ارائه می­‌کند. همچنین یکی از کارهای ویژه غرفه نور در این دوره از نمایشگاه کتاب ارائه پک مجموعه نرم‌افزارهای نور حاوی 94 عنوان از اصلی‌ترین محصولات نور با تخفیف 80 درصدی است.

مهمترین مشکل نمایشگاه کتاب برای ناشران دیجیتال را در چه می‌دانید؟

متاسفانه به نشر دیجیتال اهمیت لازم داده نمی‌شود و معمولاً فضای مناسبی هم در اختیار ناشران دیجیتال قرار نمی­‌گیرد. البته امسال غرفه مرکز تحقیقات کامپیوتری (نور) در سالن رسانه‌های دیجیتال واقع است و در طول ایام برپایی نمایشگاه، امور کاربران و پشتیبانی مرکز، آمادگی پاسخگویی هرگونه سوالات فنی و تخصصی کاربران نور را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها