چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۲
اینکه ایرانیان کتابم را بخوانند، افتخارآمیز است

بنجامین زاندر نویسنده کتاب «هنر امکان» معتقد است؛ «هنر امکان» کتابی است برای زندگی به گونه ای که نوعی نگرش جدید به انسان ها در طرز نگاهشان به جهان می دهد. بسیار خوشحالم که این اثر در ایران چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) آیین رونمایی از کتاب «هنر امکان» نوشته بنجامین زاندر سه شنبه، یکم تیرماه با حضور ابراهیم نبیونی، معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی؛ میلاد حسینیان، مدیر موسسه انتشاراتی اطلس پیدایش؛ هومن عباسپور، رییس انجمن صنفی ویراستاران و جمعی از علاقه مندان در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم حسینیان با اشاره به کتاب گفت این کتاب برای موسسه انتشارات اطلس پیدایش بسیار ارزشمند است و ما چندان به دنبال تعداد عناوین زیاد کتاب نیستیم و همیشه خواهان ارائه محتوای قابل دفاع بوده ایم؛ در واقع همیشه به دنبال انتشار محتوایی بوده‌ایم که به درد امروز جامعه ما بخورد. ما دارای یک تیم محتوایی هستیم که ساعت ها برای انتشار یک کتاب فکر می‌کنند و زمان می‌گذارند و به شدت از انتشار محتوای زرد دوری می‌کنند. این کتاب بسیار کاربردی است و دارای گفتگوهایی است که شاید در طول زندگی کمتر آنها را شنیده باشیم؛ اما بسیار مفید است و رویکردی جدید را برای حل معضلات و مشکلات ارائه می‌کند. بعد از بررسی های زیاد، مشاهده کردیم که جای این کتاب در فضای نشر خالی است و این جنس گفتگو کمتر منتشر شده است. 
 
حسینیان در باب برنامه‌های پیش‌رو گفت: این مؤلف کتاب دیگری هم در این زمینه نوشته است که موسسه اطلس پیدایش کتاب دوم را هم منتشر می کند. عنوان این اثر، مسیرهای امکان است. 
 
در ادامه نبیوینی از تاسیس انتشارات مجموعه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد و گفت: خوشبختانه این مجموعه دارای موسسه انتشاراتی است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است و مجوز آن را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دریافت کرده‌ایم. در واقع با همکاری شرکت‌های عضو در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی اقداماتی برای رشد این انتشارات داشته ایم. برای مثال چندی پیش کتابی صوتی در باب هوش مالی برای کودکان را منتشر کردیم. همچنین قرار است تاریخ شفاهی کتاب کودک را به مرحله اجرا بگذاریم که در این رابطه می‌خواهیم با بزرگان ادبیات کودک مصاحبه‌هایی داشته باشیم.
 
مونا آل یاسین ویراستار کتاب با اشاره به تاثیرگذاری این اثر گفت: زمانی که مسئولیت ویراستاری «هنر امکان» را بر عهده گرفتم، از شرایط نامساعد روحی و جسمی رنجور بودم. خوانش این اثر کمک شایانی به من در برخورد با بحران موجود کرد و توانستم در آن برهه زمانی مدیریت منطقی‌تری در شرایط داشته باشم. به اعتقاد من کتاب به روشنگری افراد کمک زیادی می‌کند و نویسنده در تلاش است با ادبیاتی روان بخش احساس رضایتمندی را در زندگی مخاطبانش پدیدار کند.  
 
 
در خلال این مراسم ویدئویی از مصاحبه میلاد حسینیان با نویسنده کتاب پخش شد. گفتنی است این اثر از سوی بنجامین زاندر به همراهی همسرش به رشته تحریر درآمده است. زاندر رهبر ارکستر فیلارمونیک بوستون است که سال ها در هنر موسیقی به کار و فعالیت پرداخته است. وی برنده جایزه گرمی و درب طلایی است. همچنین به عنوان سخنران محبوب جلسات تد هم شناخته شده است. زاندر در این گفتگو معتقد بود؛ «هنر امکان» کتابی است برای زندگی به گونه ای که نوعی نگرش جدید به انسان ها در طرز نگاهشان به جهان می دهد. بسیار خوشحالم که این اثر در ایران چاپ و منتشر شد.

در ادامه این مراسم هومن عباسپور، رییس انجمن صنفی ویراستاران گفت: همواره اینکه فردی فکر کند کاری را بلد است، حتما نباید خودش همان کار را انجام دهد. شاید شایسته‌تر باشد که افراد دیگری را بر این کار بگمارد. انجمن صنفی ویراستاران با این رویکرد در تلاش است تحولی جدید در فضای ویراستاری به ویژه در کتاب‌ها به وجود بیاورد. این انجمن به تازگی کشوری شده است و در تلاش است تا منازعات میان ویراستاران با ناشران و مترجمان حتی با دیگر ویراستاران را حل کند. یکی از فعالیت‌های این انجمن برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت ویراستاران کارآزموده بوده است
 
وی افزود: در واقع ما در تلاش هستیم با تربیت ویراستاران خوب در فضای نشر تاثیرگذاری زیادی داشته باشیم؛ همچنین در انجمن صنفی ویراستاران گروهای تخصصی در تلاش هستد تا فضای کاری ویراستاران را بهبود ببخشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها