چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
حسن روح‌الامین چهره هنر انقلاب ۹۸ شد/رویش‌های جوان هنر انقلاب درخشان‌تر از گذشته هستند

معاون هنری حوزه هنری در مراسم آغاز هفته هنر انقلاب گفت: با اینکه ما به گذشته خود و پیشکسوتانی که هنر انقلاب را ایجاد کردند، افتخار می‌کنیم، اما امروز وقتی به آثار رویش‌های جوان هنر انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم به آینده خوش‌بین‌تر می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین افتتاح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، چهارشنبه ۱۸ فروردین با تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و شهدا و معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۸ با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری، مجدالدین معلمی معاون هنری حوزه هنری و دبیر «هفته هنر انقلاب»، محمد زرویی نصرآباد، مدیرعامل سپهر سوره هنر، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، میلاد عرفان‌پور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری و جمعی از مدیران حوزه هنری و هنرمندان برگزار شد.
 
مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری در ابتدای این مراسم گزارشی از روند انتخاب چهره هنر سال انقلاب اسلامی ارائه کرد و گفت: امسال ششمین سالی است که به مناسبت شهادت سید شهیدان اهل قلم برنامه گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، سال‌ گذشته، سال بسیار سختی برای فعالان عرصه هنر بود، هم به دلیل محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا ایجاد شد و فرصت برای عرضه هنر محدود شد و هم اینکه هنرمندانی را هم از دست دادیم که بی‌بدیل بودند.
 
وی اظهار کرد: هنر انقلاب هر چند با انقلاب سال ۵۷ شروع شد، اما رویش‌هایش امروز همچنان می‌درخشد و می‌توان گفت رویش‌ها درخشان‌تر از گذشته هستند، با اینکه ما به گذشته خود و پیشکسوتانی که هنر انقلاب را ایجاد کردند، افتخار می‌کنیم، اما امروز وقتی به آثار رویش‌های جوان هنر انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم به آینده خوش‌بین‌تر می‌شویم.


 
معلمی عنوان کرد: متأسفانه به دلیل ابهامات شدید که در سال گذشته در رابطه با بیماری کرونا وجود داشت و به نحوی غافلگیر شده بودیم، در ابتدای سال 99 نتوانستیم برنامه هفته هنر انقلاب اسلامی را برگزار کنیم و امسال هنرمند سال انقلاب توسط آکادمی هنر انقلاب که دربرگیرنده هنرمندان پیشکسوت هستند، معرفی می‌شود. در این آکادمی معمولاً فعالیت‌های جریان‌ساز که ضمن اثرگذاری، آموزش‌دهنده باشند و مخاطب گسترده ایجاد کنند در طول سال بررسی می‌شوند. آکادمی هنر انقلابی اعضای جدید خود را می‌شناسد و در نهایت چهره سال هنر انقلاب معرفی می‌شود.
 
در ادامه این مراسم  5 کاندیدای نهایی چهره‌ هنر انقلاب در سال 98 به شرح زیر معرفی شدند:
ـ جواد افشار برای کارگردانی سریال «گاندو» و واکنش هنری به‌هنگام به اتفاقات سیاسی روز
ـ صابر شیخ‌رضایی برای طراحی و اجرای دیوارنگاره‌های ضداستکباری لانه جاسوسی و تولید پوستر برای شهادت سردار سلیمانی
ـ غلامرضا صنعتگر برای خوانندگی تصنیف‌های «قاسم هنوز زنده است» و «آهای ایران»
ـ محسن کاظمی برای نویسندگی کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» که به عنوان اثر برگزیده جایزه جلال آل احمد برگزیده شد.
ـ حسن روح‌الامین برای خلق آثاری به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و لشکر فاطمیون و برپایی نمایشگاه با مضامین دینی و تاریخی در پاریس، بروکسل و برلین
 
گفتنی است که در این مراسم، حسن روح‌الامین به عنوان چهره هنر انقلاب سال ۱۳۹۸ از میان ۵ کاندیدای نهایی معرفی شد و پس از دریافت لوح تقدیر «هفته هنر انقلاب» گفت: به قول استاد موحد «ما هنوز هنرمندی در تراز انقلاب اسلامی نداریم، ما سرباز در تراز انقلاب اسلامی داشتیم و داریم مثل شهید حاج قاسم سلیمانی»، به نظر من هنرمند انقلابی هنرمندی است که چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ شناخت جامعه و دور ریختن اضافات ذهنی، هنرش را ارائه کند.
 
وی بیان کرد: دوستان در حوزه هنری لطف کردند و من را به عنوان چهره هنر انقلاب معرفی کردند اما من احساس می‌کنم قدردانی باید بعد از مردن ما اتفاق بیافتد و امیدوارم در امت رسول الله از دنیا برویم.
 
یادآور می‌شود، «هفته هنر انقلاب اسلامی» در سال ۱۴۰۰ از ۱۸ الی ۲۵ فروردین از سوی حوزه هنری با برپایی مجموعه رویدادهایی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها