سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
ناشران دانشگاهی با «دیجیتال مارکتینگ» آشنا می‌شوند

مهدی سعیدی‌کیا، طراح سامانه «سادنا» ضمن اعلام خبر برگزاری سمینار «دیجیتال مارکتینگ» قابلیت‌های فضای مجازی را محور این برنامه عنوان کرد.

مهدی سعیدی‌کیا، مدیرمسئول انتشارات «آها» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با تاکید بر لزوم توجه به آشنایی ناشران با علم بازار‌یابی و بهره‌‌برداری از شبکه‌های اجتماعی اظهار کرد: سمینار یک روزه «دیجیتال مارکتینگ» سه‌شنبه 24 مردادماه 1396 در«باغ کتاب» با حضور اعضاء سامانه «سادنا» برگزار می‌شود.

طراح سامانه «سادنا» افزود: تاکید بر قابلیت‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و نقش آن‌ها در بازاریابی و تکنیک‌های جذب مخاطب در این شبکه‌ها محور اصلی این سمینار است.
 
وی در تشریح برنامه‌های این سمینار گفت: شرح برنامه پلتفرم «سادنا» و ارتباط ناشران با دانشگاهیان اعم از استادان و دانشجویان با این پلتفرم از دیگر برنامه‌های سمینار یک روزه «دیجیتال مارکتینگ» است.
 
سعیدی‌کیا با اشاره به تشکیل پویش «ورود با مهر» ادامه داد: پویش «ورود با مهر» با هدف معرفی برنامه‌های متنوع «سادنا» به دانشجویان و تبریک سال جدید تحصیلی در این سمینار آغاز به کار می‌کند. تدوین بخشی از خدماتی که ناشران در پلتفرم «سادنا» در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند در این سمینار انجام می‌شود. رایزنی‌ برای جلب همکاری سرویس‌های خدمات الکترونیکی مانند اپراتور‌های تلفن همراه با پویش «ورود با مهر» در حال انجام است.
 
این فعال حوزه نشر با اشاره به ظرفیت قابل توجه «باغ کتاب» برای فعالیت‌های مرتبط با فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: ناشران در پایان سمینار با برنامه‌نویسی «دیجیتال مارکتینگ» آشنا می‌شوند؛ بنابراین هر ناشر می‌تواند برنامه‌ها و خدمات خود را در قالب یک برنامه منسجم برای استادان و دانشجویان تدوین کند.
 
سعیدی‌کیا درباره ناشران عضو سامانه سادنا افزود: تا‌کنون ناشران معتبر و طراز اول دانشگاهی به طرح پیوسته‌اند و پیش‌بینی می‌شود با معرفی مزیت‌های این طرح، ناشران بیشتری از طرح استقبال کنند. انتشارات «رسا»، «کتاب دانشگاهی»، «مجد»، «علوم دانشگاهي»، «سیمای دانش»، «ترمه»، «مهربان»، «آها» در طرح سادنا مشارکت داشته‌اند؛ برخی از ناشران نیز در حال مذاکره و بررسی هستند.

وی ادامه داد: با ناشران دانشگاهی حوزه سلامت نیز مذاکراتی به عمل آمده است که به دلیل تفاوت عمده در نوع آموزش و مخاطبان این ناشران در صدد افزودن خدمات جدیدی به سامانه و  آماده‌سازی آن برای بهره‌مندی هرچه سریع‌تر ناشران حوزه سلامت از این طرح هستیم.
 
مدیرمسئول انتشارات «آها» درباره درصد موفقیت طرح سادنا اظهار کرد: نباید انتظار داشت این طرح در شروع فعالیت به موفقیت چشمگیری نائل شود چرا‌که در ابتدای راه هستیم و بی‌تردید حرکتی که با همراهی انجمن ناشران دانشگاهی و ناشران معتبر کشور آغاز شده است به مرور به پیشرفت‌‌‌های قابل توجه می‌رسد.
 
سعید‌ی‌کیا گفت: باید این ذهنیت را در همه ناشران ایجاد کنیم که از این پس استاد و دانشجو در مدل کسب‌و‌کار ما تعریف می‌‌شوند و دارای جایگاه هستند؛ باید با تاکید براهمیت جایگاه این جریان شنونده ناشران و در تعامل با آن‌ها باشیم. نتیجه این تعامل افزایش کیفیت کتاب‌هاست. بعد از ایجاد این ذهنیت در ناشر نوبت ورود به دنیای دیجیتال است. ناشران دانشگاهی در بحث جامع «دیجیتال مارکتینگ» در مراحل ابتدایی هستند. ناشران در قدم نخست باید خدمات نشر در عرصه دیجیتال را به‌عنوان خدمات پس از فروش در اختیار مخاطب قرار دهند و در قدم بعدی به آن به‌عنوان جریان درآمدی مستقل نگاه کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها