شعبان‌پور: طرح «عیدانه کتاب» نمره قبولی را از سوی جامعه دریافت کرد

 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
 
 
رامین شعبان‌پور، مسئول کتابفروشی افق درباره اجرای طرح «عیدانه کتاب» در ایام نوروز 1395 گفت: طرح «عیدانه کتاب» نسبت به سایر طرح‌های این چنینی مانند «کتابفروشی به وسعت ایران» استقبال بسیار گسترده‌تری را در پی داشت و به نظر من این طرح نمره قبولی را از سوی جامعه دریافت کرده است.
 
رامین شعبان‌پور، مسئول کتابفروشی افق، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره میزان استقبال عمومی از طرح «عیدانه کتاب» عنوان کرد: اجرای این طرح در ایام عید نوروز با استقبال گسترده عمومی همراه بود به طوری که میزان فروش کتاب در کتابفروشی افق در 15 روز ابتدایی سال 1395 نسبت به پیش از آن، افزایش چشمگیری داشته است.

مسئول کتابفروشی افق افزود: غالباً مراجعه خریداران به کتابفروشی افق در ایام عید نوروز به صورت خانوادگی صورت می‌گرفت و به همین دلیل کتاب‌هایی از حوزه‌های مختلفی چون ادبیات، فلسفه، کودک و نوجوان و سایر حوزه‌ها خریداری می‌شدند.

وی با ابراز خرسندی از تأثیرات مثبت اجرای این‌گونه طرح‌ها بر گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت: طرح «عیدانه کتاب» نسبت به سایر طرح‌های این چنینی مانند «کتابفروشی به وسعت ایران»، استقبال بسیار گسترده‌تری را در پی داشت و به نظر من این طرح نمره قبولی را از سوی جامعه دریافت کرده است.

شعبان‌پور همچنین درباره اختصاص سقف اعتبار به کتابفروشی‌ها در این طرح عنوان کرد: ما در این ایام از تمام اعتبار اختصاص یافته استفاده کردیم و مشتریان ما با اشتیاق از این طرح استقبال کردند و گاه حتی بیش از سقف 100 هزار تومان درنظر گرفته شده برای خریداران هم اقدام به خرید کتاب می‌کردند.

مسئول کتابفروشی افق با اشاره به برخی سوءتفاهم‌های پیش آمده از سوی بعضی مراجعان مبنی بر دریافت کتاب به صورت رایگان نیز عنوان کرد: در مراحل تبلیغاتی این طرح پیامک‌هایی برای برخی مراجعان ارسال شده بود که متن آن این گونه القاء می‌کرد که مراجعان با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند تا 20 هزار تومان کتاب رایگان دریافت کنند که این موضوع مشکلاتی را برای ما و همکاران ما پیش آورد.

وی همچنین با ارائه برخی پیشنهادها برای اجرای بهتر این گونه طرح‌ها در آینده افزود: کُندی ورود اطلاعات خریداران در سایت مربوطه به خصوص در ساعت‌های شلوغ کاری، باعث تجمع بیش از حد مشتریان در پای صندوق کتابفروشی می‌شد که باید در ادامه اجرای این طرح برای حل آن فکری شود. همچنین پایان یافتن اعتبار این طرح برای خریدارانی که بعد از اتمام اعتبار به ما مراجعه می‌کردند قابل هضم نبود و بسیار خوب بود اگر در همان ایام، زمان اجرای مرحله بعدی این طرح برای این گونه افراد که به هر دلیل موفق به استفاده از این طرح نشدند یا جا ماندند نیز اعلام می‌شد.
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 234548