شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
مهم‌ترین هدف هفته‌کتاب تعمیق و ترویج کتابخوانی است

محمد سلگی در دومین همایش ملی حقوق نشر با بیان این مطلب که هفته کتاب بعد از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دومین رخداد بزرگ کتاب‌محور کشور است گفت: تعمیق و ترویج کتاب و کتابخوانی از مهمترین اهداف هفته‌کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) دومین همایش ملی حقوق نشر هم‌زمان با سومین روز از بیست‌وهفتمین دوره از هفته کتاب با حضور محمد سلگی، رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات؛ لادن حیدری، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ بتول آهنی، معاون آموزش و تحقیقات معاونت حقوقی ریاست جمهوری؛ نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و دبیر بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب و سیدعباس حسینی نیک، مدیر مسئول انجمن ناشران دانشگاهی در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.
 
سلگی در این مراسم، ضمن تبریک هفته کتاب درباره این رویداد بیان کرد: هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران بیست‌و‌شش سال مدام از سوی موسسه خانه کتاب و مشارکت نهادهای مختلف برگزار شده است و شاهد برگزاری بیست‌وهفتمین دوره این رویداد هستیم. به‌نظر می‌رسد هفته کتاب بعد از نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران، دومین رخداد بزرگ کتاب‌محور کشور است.
 
وی ادامه داد: در این هفته، صدها هزار برنامه از جمله برگزاری 50هزار نمایشگاه کتاب در 50هزار مدرسه، همچنین نشست‌ها، سخنرانی‌ها، برنامه‌های ترویجی در این هفته برگزار می‌شود. انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی نیز در این هفته دومین همایش ملی حقوق نشر را به میزبانی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات را برگزار می‌کند.
 
سلگی درباره اهداف هفته‌کتاب افزود: تعمیق و ترویج کتاب و کتابخوانی از مهمترین اهداف هفته‌کتاب است. پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همسو با این هدف، پنج نشست تخصصی از جمله در موضوعات «مدیریت بنگاه نشر» و همچنین «مردم چه می‌خواهند» را برگزار می‌کند. علاوه بر این رونمایی از «گزارش سومین موج پیمایش مصرف کالاهای فرهنگی» نیز در این هفته برگزار می‌شود. این گزارش نتیجه مطالعه پیمایشی 16هزار نمونه است.
 
وی درباره لزوم توجه به ابعاد مختلف حقوق نشر گفت: در بررسی حقوق نشر باید به رابطه بین ناشران با مولفان و همچنین رابطه ناشر با دولت و البته پدیده قاچاق توجه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها