رکسانا حدادی
۱۳۹۷-۰۴-۱۵ ۲۳:۰۹:۰۱
خودمو تو این چند وقت خیلی کنترل کردم که واکنشی به لین اخبار پرفروش ها نشون ندم. سیب هوس،!!! آقای دارابیان چرا اصرار دارین رفقاتون رو به زور بچوپونین تو این لیست؟! (225564)
کاملا درست میگویید. اوجش خانم خلیلیفرده و صباغیان (225565)
به نظرم خلیلی فرد و روزبه معین بایدم فروش بیشتری داشته باشن چون عامه پسند نویسن. مخاطب جدی اما گول نمی خوره شما نگاه کنید نسیم مرعشی هنوز کتاب اولش پر فروشه چون اصلا قابل قیاس با هرس تیست که خیلی خیلی ضعیفه. (225570)
هرس چاپ بیستمه دوست عزیز و به مراتب رمانی بهتر از آذر پاییز... (225572)
دوست عزیز چاپ بیستم هرس از نظر من همون چاپ سوم چهارمه شما به این آمارسازی های نشرها زیاد اعتماد نکن (225574)
آخه نظر شما اهمیتی نداره دوست عزیز. کامنت گذاران حرفه ای علیه این و آن هستید. دیگران کار می کنند و پیشرفت شما در توهم توطئه فراموش و گم میشوید. (225575)
محدثه شیرانی
۱۳۹۷-۰۴-۱۸ ۰۷:۴۶:۳۲
خودتون مینویسید خودتونم میاین تایید میکنید؛ شما اصلا کی هستید؟ هویتتونو بگید لااقل مشخص شه صاحب صلاحیت هستید یا خیر (225603)
شما کی هستی این وسط!!!! (225606)
آقای دارابیان داره یه تنه گند می زنه به ایبنا متعجبم که دلنوشته ها یا دلخواسته های این آدم رو نشر می ده. همین چند وقت پیش شاهد بودیم داربیان چطور لیست فالوئرهای خودش رو به عنوان سلبریتی معرفی کرد. در حالی که خیلی از نویسنده ها رو اصلا نخواسته بود ببینه چون این نویسنده ها پای پست های این آقا پاچه خواری نمی کنن (225566)
شمام فکر کنم یکی از همون نویسنده ها هستینا:)) (225578)
تازه کنترل کردی اینه، بمیرم حسادت چه کرده باهات عزیز (225620)
کتاب های این لیست واقعا پرفروش هستند. میز پرفروشهای کتابفروشیها هم این رو تصدیق میکنند. فکر میکنم دوستان حسود باید فکری به حال خودشان بکنند ضمن این که فروش کتاب نشانه ارزش آن یا عدم ارزشش نیست (225577)
محمدعلی
۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۱۵:۱۵
اولا آقا شهاب خیلی در بین همکاراتون دشمن دارین؛ احتمالا کسانی هستن که در کارشون نتونستن اندازه شما موفق باشن.
ثانیا درک نمیکنم بعضیا چرا انقدر ناراحتن که مثلا کتاب نسیم یاسمن یا روزبه پرفروش بودن؟ چی عاید اونا میشه و چی عاید شما؟ سود فروش کتاب صد در صد مال ناشره. این آمار هم با ذکر نام از کتابفروشیها گرفته میشه که کاملا حرفه ای هست چون فقط به تهران محدود نشده و شهرستانهای مختلفی رو هم شامل شده.
دوستان یه کمی خودشونو کنترل کنن بد نیست (225579)
مائده
۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۲۸:۴۱
نسیم مرعشی یک نویسنده میان مایه است که با رانتها و حمایتهای نشر و ده ها مراسم رونمایی وجشن امضا در سراسر ایران به این جا رسید. کتاب هرس ضعیف و عامه پسند است و صرفا بعد از موفقیت پاییز فصل آخر سال است دیده شد.
اشکالی در این گزارش نیست. در همه کتابفروشیها کتابهای عامه پسند نسیم مرعشی جزو پرفروشها هستند. این خیلی غم انگیز است. روزی ستاره ادبیات ما سیمین دانشور بود و حالا نسیم مرعشی!!! وا اسفا! (225580)
شما قطعن نه دانشور خوندی نه مرعشی نه هیچ کس دیگهای. یک نویسنده با کتابی شکست خورده هستی ویلان در کافهها (225591)
مائده
۱۳۹۷-۰۴-۱۸ ۰۲:۰۰:۵۴
چرا نویسنده؟ چرا فکر میکنی نویسنده ام؟ (225600)
نویسنده نیستی. آرزوت بوده بشی نشدی و شدی فحاش فضای مجازی (225607)
فريده
۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۳۶:۵۸
ببخشيدا معذرت ميخوام ولي خيلي تابلوئه كه اين كامنتهاي منفي مال خواننده هاي واقعي كتاب هاي اين ليست نيست و از طرف كسانيه كه كتابهاي خاك خورده شون زياد شده.
من هم مثل شما مخاطب خاص هستم و همه ميدونيم ايبنا مختص مخاطبان خاصه نه مخاطبان عادي كتاب.
در ضمن حاضرم قسم بخورم خيليهايي كه اين جا ميان و از اين كتاب و از اون نويسنده انتقاد ميكنند كتابهاي اونها رو نخوندن. اين وقت اگر صرف كاري مفيد مثل نوشتن بيشتر و تلاش براي يافتن ناشران بهتر بشه قطعا نتايج بهتري هم حاصل ميشه (225581)
نسترن
۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۴۴:۲۱
نسيم مرعشي پارتيش خيلي كلفته. با بقيه قابل مقايسه نيست. نوشته هاش چندان بهتر از نويسنده هاي ديگه نيست ولي الكي توي پرفروشاست چون چشمه اينو ميخاد.
اين همه كتاب با مضمون جنگ و دفاع مقدس نوشته شده ولي كار مرعشي به خاسته نشر محترم چشمه توي بوق و كرنا رفته. (225582)
حقارت ادبیات ایران را همین فحاشها میخواهند. چون خودشان گم و گورند (225593)
پارتیش کیه؟ اگر یه چیزیو میگین شفاف بگین! (225598)
شیوا شهرستانی
۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۱۷:۵۶:۵۷
چه جالب!!! یعنی با این همه سند و مدرک و اسم و مشخصات کتاب فروشی ها که خودشان مهر تاییدند بر این گزارش باز هم عده ای این قدر تعجب کرده اند از نتیجه!!!! همه می دانیم این ها کتابهای پرفروش اند.
کاری به این ندارم که چیزی که روی جلد هرس نوشته شده واقعیت دارد یا نه، شاید واقعا ناشر دروغ می گوید ولی نشر ققنوس بی ادعاتر از ان است که حتی بخواهد نوبت چاپ روی جلد کتابهایش بزند پس دروغی در کار نیست اما به هر حال این که این لیست کتابهای شعر و ادبیات واقعی هستند کاملا شفاف و روشن است (225583)
من فکر میکنم بعضیها در تلاش هستن تا این بخش از ایبنا حذف بشه تا حسادتشون بالا نزنه. (225586)
چه ادعاهای عجیبی میکنن بعضیا! یعنی زویا پیرزاد که این همه ساله کتابش پرفروشه مزخرف نویسه؟ چون کتابهای مرعشی و خلیلی فرد توی این فهرست هستن باید بهشون انگ زده بشه!؟ (225587)
شک داری عزیز؟ همین دوستان زویا پیرزاد و امثالها را هم قبول ندارند. فکرمی کنم کتب شکست خورده خودشون را فقط قابل دفاع می دانند (225613)
بهاره بدخشان
۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۲۱:۳۲:۰۲
بعضي ها زحمت ميكشن كار ميكنن خودشونو بالا ميكشن؛ بعضي ها هم يه گوشه مي شينن و كامنت تخريبي ميذارن و اين جوري وقتشون پر ميشه. اگه به جاش كتاب بخونن و بيشتر بنويسن ديگه ناراحت از موفقيت ادمهاي جوانتر از خودشون نميشن چون شايد بتونن پيشرفت كنن (225589)
سیمین
۱۳۹۷-۰۴-۱۷ ۲۲:۰۶:۲۴
نویسندگان و شعرای خوبمون همیشه موفق باشند و قلمشون نویسا (225590)
این جداول درست و منطقی و قابل استناد هستند (225594)
حال بعضی ها چه قدر از موفقیت بعضی های دیگه بده (225595)
مهسا احتشام
۱۳۹۷-۰۴-۱۸ ۰۱:۳۱:۳۲
من فکر میکنم اگر این انرژی ای که دوستان عزیزبرای فحاشی و توهین میذارن صرف نوشتن کنن وکمی خوش قلب باشن در ادبیات و داستان نویسی پیشرفت چشمگیری کنند.
بخواهیم یا نخواهیم جوانان به عرصه های مختلف وارد میشن و نمیشه جلو این اتفاقو گرفت
با نظر دوست عزیزی که میگه فروش ارزش کارها رو تعیین نمیکنه هم موافقم ولی کتابایی که به شکل پیاپی پرفروش هستن حتمن یک جاذبه ای دارن به هر حال (225597)
خب همه ماهایی که اینجاییم و داریم کامنت میذاریم اهالی ادبیات هستیم. باقی افراد اینجا نمیان و شاید حتی خیلی از کتابخونا ندونن اصلا ایبنا چی هست؟
پیشنهاد میکنم برخوردها یکمی بهتر باشه تا اگه یکی از بیرون وارد شد و این حملات و حسادتهای آشکار رو دید فکر نکنه به جای فضای ادبی وارد چاله میدان شده 😂
به خدا انقدرها هم ادبیات مهمی در سطح جهانی نداریم که سر یک فهرست انقدر به هم می پریم؛ گاهی شرم چیز خوبیه (225601)
محدثه شیرانی
۱۳۹۷-۰۴-۱۸ ۰۷:۴۵:۳۵
چه نتیجه گیریای باحالی اینجا میشه: این که هرچی کتاب عامه پسندتر باشه پرفروش تر میشه:))
اینم این جا دیدیم و یاد گرفتیم. فقط نکته ای که لازمه عرض کنم اینه که با این محاسبه دوستانِ علامهی دهر، نویسندگانی چون محمود دولت آبادی هم عامه پسند محسوب میشوند، البته شکی ندارم که از نظر خیلیها در این سایت دولت آبادی عامهپسند ه و شکی هم درش ندارن.
بعد هم من ندیدم جایی نوشته شده باشه گزارش این خبر متعلق به آقای دارابیانه؛ شما از کجا انقدر مطمئنید؟
و نکته آخر این که من نویسنده نیستم ولی خیلی ناراحتم از اینکه ایران این همه نویسنده شکست خورده داره ؛ اینم از مافیای نشرها و بدذاتیهای ذاتیِ خودمون سرچشمه میگیره (225602)
کلن کلمه مافیا و توهم و از یه عده بگیرن باید برن پرورش شترمرغ جای نویسندگی (225605)
کتاب روزبه معین رو نخوندم ولی خب میدونم پرفروشه. کارنسیم مرعشی و یاسمن خلیلی فرد رو خوندم و دوست داشتم. فکر می کنم بیشتر کسانی که این جا درفشانی می کنند کلاً کتاب نمی خوانند و فقط براساس توهمات خیالی خود در بار کتاب ها نظر می دهند (225612)
در اين ميان ناشر خانم مرعشي هم مقصره. الهام فلاح هم داستاني به اسم خونمردگي داره با همون درونمايه ي "هرس" ولي وقتي جايزه برد انگار نه انگار اين درحاليكه كه براي همون جايزه ي دولتي "پاييز فصل آخر سال است" نسيم مرعشي رو حلوا حلوا كردن و كتاب بعديش خارج نوبت چاپ شد و با اين كه يك فاجعه ادبي بود باز هم تحويلش گرفتن و بزرگش كردن و باز هم به نويسنده هاي شايسته ي ديگه بي توجهي كردن.
خود ناشر مقصره؛ انقدر آشكار تبعيض ميذاره بين نويسنده هاش كه بينشون دشمني ايجاد مي كنه (225614)
نسرین
۱۳۹۷-۰۴-۱۸ ۲۱:۲۷:۵۱
وقتی کار نسیم مرعشی بهتره طبیعتا بهش بیشتر توجه میشه. ناشرا سیاست گذاریهای خاصی دارن که ما ازش سر در نمیاریم (225617)
کار ضعیف فلاحو با مرغشی مقایسه کردن فقط از ذعنی کمسواد میاد (225618)
بروید کم حرف کترهای بزنید.حسادت کورتان کرده (225628)
مرعشی یک نویسنده پر مخاطب است و این واقعیت. البته مشخص است که ارزش ادبی کارهایش چندان بالا نیست اما زرد هم محسوب نمی شود و اتفاقا ما به این نویسنده ها بسیار نیاز داریم. (225635)
شهره.ا
۱۳۹۷-۰۴-۱۹ ۱۴:۲۸:۲۴
شهاب دارابیان یکی از شریف ترین شاعران کشور است. واقعا که... امیدوارم این حمله ها باعث کاهش روند حرکتی او نشود (225626)
در کل اینو میدونم که ناشرانی مثل چشمه و ققنوس و ... ناشران خوبی هستند و کتابهاشونو الکی چاپ نمیکنن. خیلیها به دلیل ضعف کارهاشون نمیتونن کتابهاشونو حتی برای بررسی به این ناشرا بدن و درنتیجه حسادت میکنن و حسادتشون باعث میشه این کامنتها در ایبنا زیر برخی اخبار خاص که مرتبط با افراد موفق هست زیاد دیده بشه. خیلی نباید جدی شون گرفت. مدتی جدی گرفته نشن خودشون میرن پی کارشون (225629)
فرداد
۱۳۹۷-۰۴-۲۰ ۰۰:۰۸:۳۷
چه قدر افراد موفق در مملكت ما دشمن دارند. (225632)
از نظر من به جای تخریب و توهین و این دست کار ها بروید کتاب بخوانید. به احتمال زیاد اکثر تخریب کنندگان حتا کتاب های معروف هم نخوانده اند و فقط ازشان یاد می کنید. بخوانید تا سوادتان بالا برود آن وقت می توانید یک اثر خوب از خودتان بر جا بگذارید. با مافیا مخالف نیستم اما اینجا آمار فروش را مشاهده می کنیم و لزوما لیست کتاب های فاخر نیست. (225714)