صاحب نظران و آيين‌نامه تبليغ كتاب در رسانه‌ها/28

قرباني: معرفي كتاب‌ها در پيام‌نما قرار گيرد

 
تاریخ انتشار : شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۱۶
 
 
مدير مسوول انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) گفت: تبليغات كتاب در رسانه ملي علاوه بر اين كه بايد در برنامه‌ها صورت بگيرد، مي‌تواند به صورت خلاصه‌نويسي و معرفي كامل در قسمت پيام‌نماي تلويزيون هم ارايه شود./
مهدي قرباني
 
مهدي قرباني
مهدي قرباني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره تنظيم آيين‌نامه تبليغات كتاب در رسانه ملي عنوان كرد: فعاليت بسيار خوبي است كه اگر به مرحله اجرا برسد، مي‌تواند نتايج خوبي داشته باشد؛ از جمله براي استفاده محققان و دانشجويان. به نظر من تبليغات كتاب در رسانه ملي بايد به صورت فهرست‌نويسي و ارايه خلاصه‌اي موضوعي از كتاب صورت بگيرد و براي دسترسي آسان مخاطبان به اين مطالب، در بخش پيام‌نما ارايه شود.

وي افزود: براي اين كه تبليغات كتاب مانند ساير تبليغات حالت بازاري پيدا نكند، بهتر است به صورت زيرنويس بيايد و شماره تماس و نشاني مركزي كه مخاطب مي‌تواند كتاب را از آنجا تهيه كند نيز نوشته شود.

قرباني با اشاره به اين كه «براي تبليغات كتاب نيازي به تعريف نيست و اگر تنها اطلاعات كتاب ارايه شود، كافي است» عنوان كرد: بخشي از تبليغات نيز مي‌تواند به صورت غير مستقيم انجام و در فيلم‌ها و سريال‌هاي تلويزيوني براي كتاب نيز فرهنگ‌سازي شود.

مدير مسوول انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) با اشاره به اين كه اكنون برنامه‌هاي كتاب كه در رسانه ملي اجرا مي‌شوند، اغلب قالبي خاص دارند، عنوان كرد: بحث‌هاي كارشناسي حوزه كتاب بايد توسط كتاب‌شناسان انجام شود و تبليغات نيز بايد به گونه‌اي باشد كه عموم افراد جامعه را مخاطب قرار دهد.
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 59816