«مدیریت گردهمایی» کتابی برای فعالان روابط عمومی

 
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
 
 
مهدی باقریان از پایان نگارش کتاب «مدیریت گردهمایی» خبر داد و گفت: این کتاب دربردارنده فنون برگزاری گردهمایی برای کارشناسان و مدیران روابط عمومی است.-
«مدیریت گردهمایی» کتابی برای فعالان روابط عمومی
 
باقریان با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: همایش‌ها و سمینارهای علمی از ابزارهای ارتباطی و شیوه‌های موثر برای بیان یافته‌های جدید علمی و گسترش آن در سطح جامعه است اما بسیاری از کارگزاران روابط عمومی‌ها اطلاع درست و دقیقی از چگونگی برگزاری همایش‌ها ندارند و به همین دلیل نمی‌توانند برنامه‌ریزی خوبی در این زمینه انجام دهند.

وی با اشاره به فصول 9‌گانه کتاب توضیح داد: در بخش‌های مختلف این اثر تلاش کرده‌ام تصویری روشن و مشخص از چگونگی برپایی یک سمینار، همایش یا نشست ارایه دهم، به عنوان مثال در بخش نخست پس از بیان تعاریف و مفاهیم، انواع کنفرانس، اهداف، ویژگی‌ها و برنامه‌های یک کنفرانس به صورت تفضیلی شرح داده شده است.

وی با بیان این‌که بخش دوم کتاب به ساختار تشکیلاتی کنفرانس‌ها اختصاص دارد، گفت: در این بخش نیز ساختار به ترتیب از شورای عالی کنفرانس، وظایف دبیر کنفرانس، کمیته علمی، کمیته اجرایی و نمونه‌های ارتباطی معرفی شده‌اند.

باقریان فصل سوم کتاب را وظایف اصلی کمیته اجرایی معرفی کرد و ادامه داد: نکاتی درباره مقررات و دستورالعمل‌ها، آیین‌نامه اجرایی، برپایی کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌ها و پیشنهادهایی برای بهتر برگزاری همایش‌ها دیگر فصول کتاب را شامل می‌شوند.

وی با اشاره به بخش ضمائم کتاب عنوان کرد: در این بخش اطلاعات ارزشمندی برای فعالان حوزه روابط‌ عمومی آمده تا با تکیه بر آ‌ن‌ها بتوانند همایشی خوب و موثر برگزار کنند، از مباحثی که در آن‌ها بیان شده نیز می‌توان به آیین‌نامه برگزاری گردهمایی‌ها و آیین‌نامه ایجاد دفتر گردهمایی‌های علمی بین‌المللی برای پژوهش‌های بنیادی اشاره کرد.

این فعال حوزه رسانه از آموزش تهیه یک مقاله علمی به عنوان دیگر مبحث کتاب نام برد و ادامه داد:‌ این مبحث نیز در بخش ضمائم کتاب قرار دارد و در آن نکاتی درباره یک سخنرانی علمی موفق، شیوه نگارش گزارش‌های خوب و موثر، مدیریت غرفه در نمایشگاه‌های بین‌المللی و شیوه‌های بهره‌برداری از حضور در نمایشگاه‌ها آورده شده است.

باقریان با بیان این‌که انتقال دانش و یافته‌های تازه، ارایه راهبردهای جدید و مناسب در برابر مسایل و گشودن معضلات از ویژگی‌ سمینارهاست، گفت: برگزاری موفق همایش‌ها به عنوان ابزارهای ارتباطی موثر، نقش به‌سزایی در ترویج علم و دانش، همچنین تحکیم روند‌های علمی جدید در کشور می‌شود.

وی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته، توسعه و گسترش علوم جدید در رشته‌ها و شاخه‌های مختلف، همچنین متقاعد کردن سیاستگذاران برای استفاده از یافته‌های جدید علمی در حل مشکلات با یک سمینار آغاز می‌شود.

باقریان با بیان این‌که برگزاری سمینار و حضور در آن‌ تابع معیارهای مشخص و دقیق علمی است، گفت: در زمینه برگزاری نشست‌های علمی دو نظر متفاوت وجود دارد، گروهی از صاحبنظران معتقدند که نشست‌های علمی، نقش مثبتی در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها دارد و عده دیگری از کارشناسان نیز بر این باورند که با وجود اینترنت و شبکه‌های ارتباطی جهانی عمر سمینارها به پایان رسیده است.

به گفته این پژوهشگر حوزه رسانه، با وجود پیشرفت‌های حیرت‌انگیز شبکه‌های جهانی اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست‌ها و سمینارها از نظر علمی و تخصصی لازم است و نمی‌توان در برگزاری آن تردید داشت.

باقریان گفت: کتاب «مدیریت گردهمایی» اکنون در چاپخانه قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود اواخر آبان از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی بر ویترین کتابفروشی‌ها قرار گیرد.
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 184124