۱
 

تغذیه مناسب در کودکی، ضامن‌ سلامتی در بزرگسالی

 
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
 
 
کتاب «فرزند رویین‌تن با تغذیه طبیعی»، به ما می‌آموزد که به‌جای خوراندن داروهای مختلف به کودک، با تغذیه سالم و عادت‌های غذایی مناسب، می‌توان او را در مقابل بیماری‌ها در کودکی و بزرگسالی رویین‌تن کرد.
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «فرزند رویین‌تن با تغذیه طبیعی» نوشته جول فرمن با ترجمه فاطمه ندیم، به‌تازگی از سوی انتشارات آوای آرامش منتشر شده است. مطالب این کتاب، اثرات شگفت‌انگیز آغاز زودهنگام تغذیه و خوراک برتر بر تندرستی را در کودکی و بزرگسالی، بیان می‌کند. 

خوردن یک سیب در روز، پزشک را از شما دور می‌کند
در پیشگفتار این کتاب به قلم پروفسور کولین کمپبل؛ استاد پیشکسوت بیوشیمی تغذیه دانشگاه کورنل آمده است: «خوردن غذاهای مناسب مزایای متعددی دارد که یکی از آن‌ها وابستگی کمتر به داروهاست. این مثل قدیمی را به خاطر آورید «خوردن یک سیب در روز، پزشک را از شما دور می‌کند.» دکتر فرمن نیز همین نظر را با شواهد و مدارک بسیار بیان می‌کند. مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها نمونه خوبی از شرایط کنونی است. این داروها واقعا حدود 10برابر بیش از اندازه مورد نیاز تجویز می‌شوند. شوربختانه بسیاری از مردم نیز نمی‌دانند که آنتی‌بیوتیک‌ها روی بیماری‌های ویروسی اثر نمی‌کنند. آن‌ها نه تنها اثری روی بیماری ندارند، بلکه تنها باعث گسترش ارگانیسم‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک می‌شوند که خود می‌توانند مسائل جدی‌تری در آینده به‌وجود آورند.
 
همچنین دکتر فرمن، شواهدی را ارائه می‌دهد مبنی بر اینکه مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها مشکلاتی همچون خطر ابتلا به آسم و انواع آلرژی را باعث می‌شود. توصیه‌های دکتر فرمن، ساده اما عمیق هستند. او می‌گوید: غذاهای مناسب بخورید و تا می‌توانید از پزشک، دارو و درمان‌ها پرهیز کنید.»


ارتباط میزان مصرف کالری در کودکی با سرطان‌های بزرگسالی
تحقیقات جدید، پیوند قوی میان سرطان در بزرگسالی با بدخوردن در کودکی که شامل پرخوری، کم خوردن میوه و سبزی و مصرف زیاد لبنیات، گوشت و مواد غذایی فراوری شده است را تایید می‌کند. بسیاری از والدین با هدف دستیابی به رشد بیش از حد در کودکان، برای تغذیه بیش از اندازه آن‌ها مشتاقانه در تلاش‌اند. هرچند در قرن حاضر، رشد در دوران کودکی و بلوغ زودرس ازنظر برخی افراد، موفقیت محسوب می‌شود، ولی داده‌های علمی اهداف رایج مردم را به نقد می‌کشد. بررسی‌های علمی بی‌شمار پیوند میان مصرف کالری زیاد در دوران کودکی و سرطان را گزارش داده‌اند... محققان نتیجه‌گیری کردند که پیوند مستقیمی که بین مصرف انرژی (کالری) در دوران کودکی و سرطان‌های سال‌های بزرگسالی وجود دارد، ثابت شده است. محدود کردن انرژی دریافتی از منابع حیوانی، امکان ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.


اصلاح خوراکِ کودکِ بدغذا
کودکان مسئول گزینش غذایی ضعیف خود نیستند، بلکه پدر و مادرند که مقصرند. به‌جز کودکان با بیماری مزمن یا اختلالات عاطفی، برنامه غذایی ضعیف، بیشتر پیامد ناآگاهی والدین و انتخاب‌های نادرست آن‌ها است. پیش از آن‌که دلسرد شوید، مهم است بدانید که امروزه در دنیای غذاهای فراوری‌شده، به‌ویژه کودکان 2 تا 7 سال در دسته افراد بدغذا هستند. عجیب نیست که کودک در این سن، طیف محدود غذایی را ترجیح بدهد. نیز عجیب نیست که والدین مدام در مبارزه با کودک  باشند تا او را وادار کنند تا به‌گونه‌ای که آن‌ها احساس می‌کنند مناسب است، غذا بخورند. خوشبختانه می‌توان به این جنگ پایان داد و کودک را به برنامه غذایی سالم واداشت.

          


فرزندتان را در آشپزخانه بار بیاورید!
اگر می‌توانید همه اعضای خانواده در تهیه غذا کمک کنید. این زمان می‌تواند برای صحبت در مورد تغذیه و آموزش تغذیه سالم فرزندان، مناسب و کارآمدتر از هر روش دیگر باشد. محول کردن کاری به نوجوان‌ها برای درگیر نمودن آن‌ها در تهیه غذا خوب است. به آن‌ها اجازه دهید موز را له کنند یا مواد غذا را مخلوط کنند. وقتی که درگیرشان کنید، بیشتر با غذایی که خودشان برای تهیه آن کمک کرده‌اند، ارتباط برقرار می‌کنند. کودک نوپای شما می‌خواهد از آن غذایی بخورد که شما آن‌را با هم درست کرده‌اید یا با هم نوش جان می‌کنید. باید با افتخار بشقاب غذایی که فرزندتان تهیه کرده را به سایر اعضای خانواده تعارف کنید. خوراک کودک در 10 سال اول زندگی بسیار مهم است و ته‌مانده نگرانی‌ها را می‌زداید. اگر مجال بدهیم، کودکان به‌طور طبیعی جذب سبزی‌ها و میوه‌ها می‌شوند.
 
نخستین چاپ کتاب «فرزند رویین‌تن با تغذیه طبیعی» در 350 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 46هزار تومان در سال 98 از سوی انتشارات آوای آرامش به بازار نشر عرضه شده است.
Share/Save/Bookmark
کد مطلب: 277635
 


 
fitbodycenter
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸-۰۴-۱۷ ۱۴:۴۰:۳۸
تغذیه بچه ها نقش مهمی تو خوراک بزرگسالی و رژیم های غذایی شون داره مطالبتون عالیه ممنون .


https://fitbody.center/ (229063)