دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۴
بخوانيد، ورزش كنيد و سالم باشيد

كتاب «ديابت» برگرفته از تكنيك‌هاي مركز تمرينات ورزشي كوپر، راهنماي كامل پيشگيري و درمان اين بيماري را بر اساس تجربيات پزشكان مطرح مي‌كند. اين اثر به قلم «نيل اف.گوردون» و با ترجمه شهرام فرج‌زاده از سوي انتشارات علم و حركت به بازار نشر آورده شده است.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب برگرفته از تجربيات بدست آمده از بيماران ديابتي در كلينيك و مؤسسه تحقيقاتي كوپر است كه نشان مي‌دهد چنين افرادي از آن نوع روش زندگي كه پيشنهاد مي‌شود، سود فراوان مي‌برند، اما سوال اين است كه راز و رمز اين نوع روش زندگي در چيست.
 
در حقيقت، اين روش تركيبي از ورزش‌هاي هوازي منظم و ساير اشكال ورزش، تغذيه مناسب و چشم‌اندازي متعادل از زندگي نوين امروزي را با تمام دغدغه‌ها و تنش‌هاي روحي‌اش دربر دارد.

وجه تمايز اين كتاب نسبت به بيشتر كتاب‌هاي ديگر، روش هنرمندانه و جامعي است كه به يك بيمار ديابتي مي‌آموزد چگونه برنامه ورزشي منظمي را آغاز كند كه شامل اطلاعات اساسي درباره حد مناسب ورزش براي بهبود وضعيت تندرستي است. 

اين كتاب به مخاطب نشان مي‌دهد كه چگونه ورزش منظم و روزمره با يك برنامه توانبخشي و درماني ديابت با هم تناسب دارند. همچنين در كنار آموزش فوايد ورزش، به خطرات ناشي از آن هم اشاره مي‌كند و  
راهنمايي‌هاي معقول و سهل‌الاجرايي را براي مقابله با تنگناهاي ناشي از استفاده همزمان از انسولين و داروهاي ديگر و حركات ورزشي منظم و مرتب ارايه مي‌دهد.

در فصل نخست با دو تن از بيماران ديابتي آشنا مي‌شويد كه شرح حال آنها، شما را با حقايقي اساسي درباره ديابت، ورزش و توانبخشي آشنا مي‌كند. در فصل دوم فوايد جالب و شگفت‌انگيز يك زندگي پرجنب و جوش جسمي را مي‌يابند. البته در اواخر اين فصل به خطرات بالقوه ورزش براي بيماران ديابتي هم اشاره‌اي مي‌شود تا مبادا از آنها غافل شويد. 

در فصل سوم مي‌آموزيد كه چگونه مي‌توانيد قدم به قدم به سوي يك برنامه توانبخشي ورزشي مناسب و معقول پيش برويد و در فصل چهارم چگونگي استفاده از سيستم‌ امتيازهاي بهداشتي را فرا مي‌گيريد تا به طور دقيق مشخص كنيد چه مقدار ورزش لازم است تا به مناسب‌ترين سطح آمادگي جسماني و سلامت دست يابيد، بدون آن‌كه خطري متوجه شما باشد. در پايان اين فصل، نكات مفيدي ارائه مي‌شود كه با رعايت آن مي‌توانيد ورزش را به طور مستمر ادامه دهيد. در فصل پنجم مقدماتي را مي‌آموزيد كه هدف از ارائه آن پيشگيري از فوريت‌هاي قند خون در حين ورزش يا پس از آن است. 

در فصل ششم نيز با راهنمايي‌هاي ايمني اساسي‌تري درباره برنامه ورزشي خود آشنا مي‌شويد. 

نويسنده درباره هدف خود از تاليف كتاب نوشته است: «هدف من از نوشتن اين كتاب آن است كه شما را در دستيابي به اين اهداف ياري كنم. شايد اين كار در ابتدا آسان نباشد، اما در نهايت بايد بدانيم كه بيشتر چيزهايي را كه به دشواري فرا مي‌گيريم، همان بخش‌هايي از زندگي ما هستند كه ارزش فراواني برايمان دارند. به هر حال، من معتقدم كه هر بيماري را كه به درستي برانگيزانيم، علي‌رغم وجود ديابت از زندگي خود حظ لازم را خواهد برد.»


چاپ دوم كتاب (ديابت) اثر «نيل.اف.گوردون» با ترجمه شهرام فرج‌زاده در شمارگان 2200 نسخه، 150 صفحه‌ و قيمت 35000 ريال روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط