یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
صفر تا صد مبانی طراحی صنعتی در پرسمان دیزاین

«پرسمان دیزاین» با استفاده از راهکارهای تفکر طراحی تالیف شده است. مسئله اصلی در فرآیند نگارش این کتاب ارائه مجموعه درس‌ها و نکته‌های مختصر و مفید در کنار پرسش‌ها و پاسخ‌های تشریحی درس مبانی طراحی صنعتی درآزمون سراسری بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب پرسمان دیزاین حاوی مجموعه‌ای از درس‌ها، نکته‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌های مربوط به مبانی طراحی صنعتی است که بر اساس سرفصل‌ها و محتوای آموزشی دوره تخصصی تفکر طراحی و بر مبنای تدریس مهدی فلاح با همکاری مشترک محمدامین یکتا‌راد، مژده نقشی‌ روانسری، مهسا روستایی، نسیم امیربیگ‌زاده و صبا صدر گردآوری و تالیف شده است.

در فرایند تالیف و آماده‌سازی کتاب تلاش شده شناسایی نیازهای مخاطبان مجموعه‌ای «مدولار» -شامل تعدادی عنوان اصلی و متن توضیحی مختصر در ذیل آن که تا حد امکان ساده موجز و مفید باشد- مبنای کار باشد. از طرفی در توضیحات تشریحی بر آن بوده است که هریک از سوالات، پاسخ آن‌ها و نکته یا نکات موجود در آن، در قالب یک درس کوتاه به خواننده ارائه شود. 

در همین راستا تیم پنج‌نفره این کتاب شکل گرفت و از طریق برگزاری جلسات هفتگی مداوم و توزیع فعالیت‌ها بر مبنای توانمندی‌های هرکدام از اعضای تیم و طی فرایند هم‌آفرینی تمامی مراحل آماده‌سازی کتاب به صورت مرحله به مرحله به انجام رسید و سپس از طریق آماده‌سازی تعدادی پروتوتایپ از کتاب، محتوای آن از یک سو و شکل ظاهری کتاب از سوی دیگر توسط تیم آماده‌سازی و نیز توسط برخی از نمایندگان مخاطبان هدف کتاب مورد بازنگری و اصلاحات بسیار قرار گرفت. 

مهیار صامت حقیقی، طراح و عضو هیئت علمی دانشگاه در باره این کتاب گفته است: بیان مختصر و شیوا، سادگی دربیان مطالب و خلاصه‌گویی در درس‌های کوتاه و کاربردی، عاملی در جهت ارتباط هرچه بیشتر مخاطب با محتوای کتاب شده و استفاده از آن را آسان کرده است. از این رو مطالعه این کتاب به عنوان مرجع و منبعی مناسب در زمینه مباحث مرتبط با مبانی طراحی صنعتی به علاقه‌مندان این حوزه پیشنهاد می‌شود. 

پرسمان دیزاین در دوازده فصل با عناوین «تفکر طراحی»، «فرایند طراحی»، «رویکردهای طراحی»، «عملکرد در طراحی»، «افوردنس در طراحی»، «زیبایی‌شناسی در طراحی»، «نشانه‌شناسی در طراحی»، «روانشناسی در طراحی»، «جامعه‌شناسی در طراحی»، «اقتصاد و مدیریت در طراحی»، «روش تحقیق در طراحی» و «واژه‌نامه تخصصی طراحی» به تألیف درآمده است. 

کتاب پرسمان دیزاین در ۱۸۴ صفحه با تیراژ ۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کتاب وارش به قیمت ۵۰ هزار تومان در سال جاری راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها