دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
«تراز خانواده اسلامی» در کتابفروشی‌ها عیان شد

کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» نوشته آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی به‌همت مؤسسه بوستان کتاب در قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، خانواده مهمترین نهاد در اسلام است. این اهمیت را می‌توان در میان تعداد پرشمار آیات قرآن در مورد اصل یا احکام تشکیل خانواده، به روشنی مشاهده کرد. افزون بر این، احادیث و روایات رسیده نیز گواه دیگری بر اسرار معتقدین اسلام بر ایجاد و حفظ این رکن اساسی اجتماعی است.
 
اثر حاضر کوشیده است با نگاه دینی نهاد خانواده را درکانون بررسی قرار دهد و ضرورت تشکیل و عوامل تحکیم آن را طبق آموزه‌های اسلام صورت‌بندی کند.
 
کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» شامل پنج فصل است؛ نویسنده این کتاب در فصل اول «اهمیت تشکیل خانواده» را از طریق تبیین موضوعاتی مانند «خانواده و مسائل جنسی»، «خانواده و بقای نسل» و «واسطه گری در تشکیل خانواده جدید» و در فصل دوم «مقدمات تشکیل خانواده» را با تبیین «برخی از مستحبات ازدواج»، «مهریه یا صداق» و «صفات همسران شایسته» مورد بررسی قرار دهد.
 
در فصل سوم این کتاب نیز «روابط بین همسران» از طریق تبیین «حسن معاشرت یا هم نشینی پسندیده»، «مدیریت مرد خانواده»، «نشوز همسران» و «خانواده اخلاق مدار» و در فصل چهارم و پنجم آن هم سرفصل های «آداب تحکیم خانواده» و «تربیت اسلامی» شامل مباحثی همچون «احترام متقابل همسران»، قناعت در خانواده»، «عفو و گذشت در خانواده»، «همکاری در خانه»، «رفق و مدارای همسران»، «تربیت فرزند در اسلام» و «نظام تربیتی اسلام» بررسی شده است.
 
کتاب «تراز خانواده اسلامی؛ اهمیت تشکیل، عوامل تحکیم» نوشته آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 552 صفحه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها