پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
«یه کلاغ، چِل کلاغ» شاعر مروستی در کتابفروشی‌ها

کتاب شعر کودک «یه کلاغ، چِل کلاغ»، سروده فهیمه طاهری‌زاده مروست، نویسنده، شاعر توسط ناشر شیرازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، فهیمه طاهری‌زاده مروست مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مروست از توابع استان یزد است که کتابش با تصویرگری سولماز کرمی‌زاده و ویراستاری شیرین بصیرنیا توسط انتشارات نویسندگان پارس در شیراز منتشر شد.
 
فهیمه طاهری‌زاده مروست در خصوص کتاب خود به خبرنگار ایبنا، گفت: این کتاب برگرفته از قصه «یک کلاغ و چهل کلاغ» نوشته مرحوم مهدی آذریزدی است که من آن را به صورت شعر درآورده‌ام. انگیزه‌ام از سرودن این اشعار، آشنایی کودکان ایران زمین با فرهنگ و ادبیات سرزمینشان و همچنین آشنایی با ضرب‌المثل‌های ایرانی است که با زبان شعر تأثیر بیشتری در کودکان دارد.
 
شاعر کتاب کودک «یه کلاغ چل کلاغ» در خصوص تاثیر ضرب‌المثل‌های قدیمی در کودکان و چگونگی جذب کودکان و نوجوانان به ادبیات کهن ایرانی، گفت: چون ضرب‌المثل‌ها سرشار از مفاهیم تربیتی است و  آداب و رسوم زندگی کردن را یاد می‌دهد، آثار تربیتی زیادی برای کودکان و نوجوانان دارد. ترویج فرهنگ قصه‌گویی و خوانش ضرب‌المثل‌ها ‌و حکایت‌های اصیل و پر پند واندرز ایرانی یکی از بهترین راه‌های جذب کودکان و نوجوانان به ادبیات کهن است.

این شاعر و نویسنده مروستی که داستان چندین ضرب‌المثل را به صورت شعر کودک درآورده است و در دست چاپ دارد در خصوص وضعیت چاپ کتاب کودک با شرایط اقتصادی امروز جامعه، گفت: با توجه به اوضاع اقتصادی و گرانی‌های موجود، چاپ کتاب به‌صرفه نیست؛ ولی عشق به کودکان عزیز و دوست‌داشتنی سختی‌ها را هموار می‌کند.
 
کتاب «یه کلاغ، چل کلاغ»، سروده فهیمه طاهری‌زاده مروست، کاشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی، شاعر، نویسنده و پژوهشگر و مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر مروست در ۱۲ صفحه در قطع خشتی به صورت رنگی در ۲ هزار نسخه خردادماه جاری توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها