چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
هفدهمین شماره فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» منتشر شد

هفدهمین فصلنامه تخصصی «مطالعات ایلام‌شناسی» به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی حبیب‌الله محمودیان و سردبیری سیاوش یاری در 148 صفحه و به قیمت 60 هزار تومان ویژه فصل زمستان ۱۳۹۹ از سوی نشر زاگرو چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، این فصلنامه یکی از نشریات تخصصی و حرفه‌ای در حوزه باستان‌شناسی و رشته‌های مرتبط است که در آن مقالات علمی و پژوهشی از باستان‌شناسان، مورخان و ایلام‌پژوهان و فرهیختگان منتشر و توزیع می‌شود و در اختیار جوامع هدف قرار می‌گیرد.

در این شماره مقالاتی با عناوین: سدسازی و میراث فرهنگی، تعامل یا تقابل؟ (مطالعه موردی: سد کنگیر ایوان در استان ایلام) از لیلا خسروی، تحولات تاریخی و باستان‌شناختی شهر باستانی بان چوار از حبیب‌الله محمودیان، گذری بر کاوش‌های باستان‌شناسی شهر بیشاپور با تأکید بر گزارش نتایج کاوش در فصل نهم از علی نوراللهی، تحولات تاریخی و قدرت سیاسی ایلام باستان از ناصر راد و پریسا پورمحمدی، بررسی باستان‌شناختی بقایای معماری سکونتگاه پشته ارِشت از قدرت شمسی‌زاد و آزاده محمودیان، بررسی باستان‌شناسی محوطه‌های عصر آهن در غرب ایران از ایرج فدائیان، و مطالبی دیگر منتشر شده است.

علاقه مندان، دانشجویان، ایلام پژوهان می‌توانند آثار و مقالات حاصل از یافته‌های پژوهشی خود را به نشانی: سامانه نشریه http://ilamstudy.ir/ ویا به نشانی: ایلام، خیابان اشرفی اصفهانی،کوچه سوم، ارسال کنند. نشانی پست الکترونیکی: Ilamzagro@Gmail.com، habibmahmoodian@yahoo.com   
 
فصلنامه مطالعات ایلام‌شناسی، توسط انتشارات زاگرو به مدیریت حبیب الله محمودیان منتشر می‌شود. محمودیان متولد ۱۳۲۹ در شهر ایلام، باستان‌شناس، ناشر و مؤلف ده‌ها عنوان کتاب پژوهشی در حوزه باستان‌شناسی، تاریخ، جغرافیای تاریخی و ایلام‌شناسی است. وی تاکنون موفق شده 70 عنوان کتاب تألیف، ترجمه و به جامعه فرهنگی استان ارائه کند. از جهتی در طول 50 سال فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، موفق به انجام 80 پروژه و طرح پژوهشی و مطالعاتی و نیز تألیف 84 مقاله در عرصه باستان‌شناسی، تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران زمین و مسائل تعلیم وتربیت شده که در مجلات ملی و بین المللی چاپ و منتشر شده است.

وی چندی پیش در مراسم (عصر سپاس) از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مورد تقدیر قرار گرفت. محمودیان به عنوان ناشر برگزیده در سال‌های: 1391، 1395، 1396، 1397، 1398، 1399 از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتخاب و تجلیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها