یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
انتشار ترجمه فارسی بهترین کتاب داستانی گودریدز 2020

کتاب «کتابخانۀ نیمه‌شب»، برنده جایزه بهترین کتاب داستانی گودریدز در سال 2020 به فارسی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان جدید نویسنده «چگونه زمان را متوقف کنیم» و «انسان‌ها»، جایی آن‌سوی لبه دنیا در کتابخانه‌ای اتفاق می‌افتد با تعداد بی‌شماری کتاب، که هر کدام قصه یک زندگی را روایت می‌کنند. یکی قصه زندگی‌ات به همین شکل کنونی‌اش است و دیگری قصه زندگی‌ات با این فرض که زمانی در جایی انتخاب متفاوتی کرده باشی. همه‌مان همیشه در این فکریم که شاید زندگی‌مان می‌توانست متفاوت باشد، اما اگر شانس این را داشته باشی که به این کتابخانه بروی و خودت تمام زندگی‌های دیگرت را ببینی چه؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی‌ها بهتر از زندگی کنونی‌ات باشند؟

در رمان مسحورکننده مت هیگ، دقیقاً همین پرسش برای نورا سید پیش می‌آید. نورا این انتخاب را دارد که زندگی‌اش را با زندگی جدیدی عوض کند، مسیر شغلی جدیدی را پیش بگیرد، روابط شکست‌خورده سابقش را ترمیم بخشد و طبق رویای کودکی‌اش، یخچال‌شناس بشود؛ اما همچنین باید حین سفر در دل کتابخانه نیمه‌شب، به درون خودش نگاهی بیندازد و آنچه واقعاً به زندگی معنا و ارزش می‌بخشد، پیدا کند.

نورا در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. کارش، بهترین دوستش و برادرش را از دست داده است. روزی که وضعیتش بهتر شود برایش قابل‌تصور نیست. نورا غمگین است و درنهایت تصمیم می‌گیرد که به زندگی‌اش پایان دهد. ولی وقتی بیدار می‌شود، نه در بهشت است و نه در جهنم. نورا در کتابخانه‌ای چشم باز می‌کند که مخصوص افرادی است که بین مرگ و زندگی گرفتارند و از انتخاب‌شان مطمئن نیستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:
«بین مرگ و زندگی یه کتابخونه‌ست و توی اون کتابخونه، قفسه‌های کتاب تا ابد ادامه دارن. هر کتاب شانس امتحان کردن یکی از زندگی‌هایی رو بهت میده که می‌تونستی تجربشون کنی. تا ببینی اگه انتخاب دیگری کرده بودی، چی می‌شد... اگه شانس این رو داشتی که حسرت‌هات رو از بین ببری، کار متفاوتی انجام بدی، چه اتفاقی می‌افتاد.»

رمان «کتابخانۀ نیمه‌شب» نخستین بار با ترجمه محمدصالح نورانی‌زاده در 352 صفحه، شمارگان 600 نسخه و با قیمت 65000 تومان از سوی انتشارات کتاب کوله‌پشتی روانه بازار کتاب ایران شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها