یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
«درس‌های مکاسب» در سه جلد منتشر شد

کتاب «درس‌های مکاسب (کتاب البیع)» به قلم سیدمحسن مرتضوی در سه جلد به همت موسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کتاب پیش‌رو که با عنوان «درس‌های مکاسب (کتاب البیع)» به رشته تحریر درآمده، برگرفته از درس‌های حضرت آیت الله حاج سیدحسن مرتضوی است که دوره‌های متعدد در حوزه علمیه نجف اشراف و مشهد مقدس در جمع طلاب و فضلا ارائه شده است.

دقت علمی و تسلط بر مباحث، بیان شیوا، دسته بندی بدیع و ابتکاری، همراه با ذکر مثال‌های متعدد و کاربردی، از ویژگی‌های درس‌های این استادحوزه علمیه است.

جلد اول و دوم و سوم این مجموعه به «کتاب البیع» و جلد چهارم و پنجم آن به «کتاب الاخیارات» اختصاص دارد. جلد اول کتاب «درس‌های مکاسب (کتاب البیع)» در هفت بخش تنظیم شده که معنای لغوی و اصطلاحی بیع، معاطات، تنبیهات معاطات، عقد بیع، احکام مقبوض به عقد فاسد و شروط متعاقدین، عناوین بخش‌های این جلد را تشکیل می‌دهد.

جلد دوم در 9 بخش تألیف شده است که از بخش هشتم تا شانزدهم این اثر سه جلدی را شامل می‌شود؛ عناوین این جلد مشتمل بر بیع فضولی، اجازه و ردّ، ولایت أب و جد، ولایت فقیه، ولایت عدول مؤمنین، بیع عبد مسلم به کافر، شروط عوضین، طلقیت و بیع الوقف است.

جلد سوم این اثر، در 10 بخش تدوین شده است که از بخش هفدهم تا بیست و ششم را در بر می‌گیرد؛ عناوین بخش‌های این جلد عبارتند از: صور جواز بیع وقف، عدم جواز بیع اُمّ ولد، بیع رهن، بیع عبد جانی، قدرت بر تسلیم، عدم به مقدار ثمن و مثمن، اِندار برای ظروف، استحباب تفقّه در تجارت، تلقی رکبان و غیره، و احتکار طعام.

جلد اول تا سوم کتاب «درس‌های مکاسب» به ترتیب به قیمت 100، 95 و 80 هزار تومان برگرفته از درس‌های آیت الله سیدحسن مرتضوی و به قلم سیدمحسن مرتضوی با شمارگان 500 نسخه به‌همت موسسه بوستان کتاب منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها