دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
جلد دوم «مبانی الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» در کتابفروشی‌ها

به همت سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی جلد دوم «مبانی الگوی پایه اسلامی ـ ایرانی پیشرفت» اثر حمیدرضا شاکرین با همکاری محمدجواد رودگر، فاضل حسامی و محمدجداری عالی به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از جمله ملزومات اساسی در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی و ضامن بقا، پویایی و تکامل جامعه و نظام اسلامی است. تدوین این الگو مبتنی بر مبانی معرفتی و زیرساخت‌های نظری است که بدون توجه به آن‌ها، جریان رو به پیشرفت جامعه و نظام اسلامی، اهداف و مسیر صحیح را باز نمی‌یابد.
 
تحقیق حاضر پس از نگاهی به مبانی غرب، در پی دستیابی به مبانی نظری اسلامی است تا بتواند علاوه بر تبیین رابطه دین و پیشرفت، مبانی، اهداف و اصول راهبردی تحقق یافتن پیشرفت اسلامی ایرانی را استخراج و تببین نماید.
 
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در چارچوب مبانی اسلامی، الگویی خدامدار، شریعت‌محور، خردبنیان، ارزش‌گرا، ناظر به ابعاد و ظرفیت‌های گوناگون انسان، شکوفاگر متوازن همه‌ی استعدادها و توانش‌های آدمی، ناظر به نیازهای فردی و اجتماعی، مادی و معنوی، حافظ عزت، مصلحت و کرامت انسان، کمال، تقرب الی‌الله و سعادت جاودان ­فرد و جامعه اسلامی است.
 
جلد دوم این کتاب از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به قیمت 76 هزار تومان راهی بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها