سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
گزیده اشعار محمدنبی تولایی منتشر شد

کتاب «نگاره‌های ازلی ایران» که گزیده اشعار محمدنبی تولایی است، از سوی انتشارات سبزان راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، تولایی این کتاب را به صورت دوزبانه (فارسی - انگلیسی) منتشر و در اختیار علاقه‌مندان شعر و ادبیات قرار داده است.

از جمله ویژگی‌های شعر تولایی که مورد توجه خوانندگان قرار گرفته، زمینه‌های اجتماعی-سیاسی، تاریخی و فرهنگی آنهاست. از طرفی می‌توان گفت که شعرهای او منعکس‌کننده برخی از ابعاد مثبت و منفی فرهنگ، تضاد بین سنت و تجدد و همین‌طور ستم بر مردم در طول ادوار و اعصار پیشین است.
 
او در اشعار این کتاب به کارخانجات مدرن و عظیم و آسمان‌خراش‌هایی اشاره می‌کند که دریاچه‌ها، جنگل‌ها و رودخانه‌هایی را که روزگاری بکر و دست‌نخورده بودند، نابود می‌کنند و نیز کودها و سموم دفع آفات که منبع آب و دیگر منابع طبیعی را آلوده می‌سازند.
 
محمدنبی تولایی متولد 1326 در شیراز است. وی تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته زبان و ادبیات انگلیسی، قبل از انقلاب، در دانشگاه شیراز به اتمام رساند و بعد از آن به استخدام دانشگاه ارومیه درآمد. بعد از انقلاب، برای اتمام تحصیلات خود در مقطع دکترا به دانشگاه نیوساوت ولز، در سیدنی استرالیا، رفت. حوزه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی وی در زمینه ادبیات انگلیسی، تاریخ و ادبیات فارسی و ادبیات تطبیقی بوده است. اولین مجموعه اشعار وی به زبان انگلیسی در سـال 2017 در آمـریکا با نام «نگاره‌های ازلی ایران» انتشار یافت. از وی ده‌ها مقاله در حوزه ادبیات فارسی و انگلیسی نیز در مجلات تخصصی به چاپ رسیده است.
 
گزیده اشعار «نگاره‌های ازلی ایران» اثر محمدنبی تولایی در 320 صفحه، شمارگان 150 نسخه و به‌بهای 64 هزار تومان از سوی انتشارات سبزان منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها