شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
تشکری اولین جلد از سه‌گانه زندگینامه خود را منتشر کرد

کتاب جدید سعید تشکری با نام «وِسنی» به‌عنوان نخستین همکاری این نویسنده و مدرس پرکار حوزه ادبیات داستانی خراسانی با انتشارات ستاره‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، سعید تشکری در رمان «وِسنی» اولین پرده از زندگی خودش را قلمی کرده است؛ کتابی که می توان با آن، بوی خاک خیس خورده در کوچه‌های قدیم مشهد را استشمام کرد.
 
این کتاب، روایتگر دوران نوجوانی شخصیتی به نام سعید (همان سعید تشکری) در دوران انقلاب است که همه زندگی اش در دوچرخه و دور دورهایش خلاصه می شود.
 
سعید تشکری قرار است روایت تاریخ شفاهی زندگی خودش را در یک مجموعه یک سه گانه منتشر کند که «وِسنی» نخستین اثر از این سه‌گانه است که با طراحی جلد حسین براتی و صفحه‌آرایی حامد امامی توسط انتشارات ستاره‌ها منتشر شده است.
 
در بخشی از این رمان آمده است:
«دست کشید دور تا دور توپ، اما خبری از چسب نبود. خواست روپایی بزند، اما همان ده تایی را زد که توی کوچه با توپ پلاستیکی می زد. شنید. چسب داره؟ سعید سری تکان داد و گفت: نه.»
 
سعید تشکری متولد سال 1342 در شهرستان قوچان است. وی از سال ۱۳۶۰ تاکنون فعالیت‌هایی همچون نویسندگی و کارگردانی در حوزه تئاتر و سینما، نویسندگی مقالات در مطبوعات در حوزه ادبیات و هنر، داوری و منتقد جشنواره تئاتر فجر، شرکت در جشنواره‌های ملی و کشوری، چاپ آثار در حوزه رمان، ادبیات نمایشی، ساخت فیلم و نگارش سریال‌های تلویزیونی و نگارش نمایشنامه‌های رادیویی و همچنین تدریس در کارگاه‌های ادبیات را در کارنامه خود ثبت کرده است.
 
«پاریس پاریس»، «ولادت»، «رژیسور»، «بارِ باران»، «غریب، قریب»، «مفتون و فیروزه»، «هرایی»، «هندوی شیدا»، «پاکان و الماس»، «آبی‌ها»، «موقف»، «اوسنه‌ی گوهرشاد»، «سیمیا»، «آرتیست» و «به صرف عصرانه» و مجموعه‌های تلویزیونی «زمانه»، «واقعه»، «یوسف می‌آید»، «محله س‍پیدار»، «شکرتلخ» و «گل آباد» از جمله آثار سعید تشکری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها