چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
«از ما نیست» و «روزی که در میلان از آسمان کلاه می‌بارید» را بخوانید

«از ما نیست» نوشته علی دیزایی و «روزی که در میلان از آسمان کلاه می‌بارید» نوشته جانی روداری دو پیشنهاد غلامرضا امامی برای مطالعه در ایام نورروز هستند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، غلامرضا امامی: برای ایام نوروز می‌خواهم دو کتاب خواندنی را برای مطالعه به مخاطبان پیشنهاد کنم.

«از ما نیست» نوشته علی دیزایی/ ترجمه نگار کریمی/ نشر مروارید
علی دیزایی، زاده آبادان است که در نوجوانی به انگلستان سفر کرد. تحصیلات خویش را در انگلستان پی گرفت و پس از فارغ‌التحصیل شدن دانشگاه به استخدام  پلیس لندن درآمد و به درجات عالی نائل شد اما هرگز میهنش ایران و زادگاهش را ازیاد نبرد.
نژاد پرستان انگلستان برایش دسیسه‌ها چیدند، تهمت‌ها زدند، از کار بیکارش کردند و به زندانش افکندند. برایش دادگاه تشکیل دادند. وی با دفاعی که کرد در محکمه عالی انگلیس دسیسه‌ها را نقش بر آب کرد و پیروز شد.

«از ما نیست» با ترجمه روان و رسای نگار کریمی به‌گونه داستانی مستند، زندگی پر ما جرا و حکایت شیرین و خواندنی حیاتش را روایت می‌کند.

«روزی که در میلان از آسمان کلاه می‌بارید» نوشته جانی روداری/ ترجمه  چنگیز داور پناه/ نشر هوپا
سالی که گذشت صدمین سال زادروز جانی روداری، نویسنده شهیر ایتالیایی بود.
تنها نویسنده ایتالیایی برنده جایزه جهانی اندرسن. نویسنده‌ای که کتاب‌هایش تاکنون به بیش از سی زبان ترجمه شده و هرساله در میلیون‌ها نسخه در جهان منتشر می‌شود.

«روزی که در میلان از آسمان کلاه می‌بارید» یکی از آثار این نویسنده با ترجمه رسای چنگیز داورپناه و ویرایش دقیق مرتضی پرورش از ایتالیایی به فارسی از سوی نشر هوپا با اخذ کپی رایت به زیبایی منتشر شده است.

این کتاب شامل بیست داستان شاد و زیبا و خواندنی است. هر داستان، سه پایان دارد تا هر پایانی که خواننده دوست دارد بر گزیند.

جانی روداری در آخر کتاب پایان داستانش را برگزیده اما خواننده می‌تواند خود نیز پایانی برای هریک از قصه‌ها بیافریند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها