چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
این کتاب‌‌های معجزه آسا، زندگی شما را برای همیشه تغییر می‌دهد

 اکثر کتاب‌های روانشناسی زندگی روانی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، توصیه می‌کنیم با تهیه این کتاب‌ها یا‌ استفاده از نسخه صوتی آن‌ها، به زندگی خود تکانی بدهید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ لیلا علیزاده ده‌آبادی ـ اکثر کتاب‌های روانشناسی زندگی روانی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند. خودشناسی و تعیین اولویت‌های زندگی‌مان که در طول زمان تغییر خواهند کرد، امری چالش‌برانگیز است. چون زمانی که انسان به خودشناسی می‌رسد در موقعیت‌های مختلف رفتارهای عاقلانه‌تری از خود بروز می‌دهد و واکنش‌های عجولانه‌ نخواهد داشت. برخی از کتاب‌های روانشناسی به گونه‌ای زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد که بسیار متفاوت از زندگی ما قبل آن‌ها خواهد بود که در این مقاله به معرفی چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد. توصیه می‌کنیم با تهیه این کتاب‌ها یا‌ استفاده از نسخه صوتی آن‌ها، به زندگی خود تکانی بدهید.

نیروی حال از اکهارت تول
اگر از روزمرگی‌‌های زندگی‌ خود کلافه شده‌اید و یا از زندگی خود لذت نمی‌برید‌ تنها چیزی که شما برای بهتر شدن حالتان به آن نیاز دارید، تغییر دیدگاهتان نسبت به زندگی است. در کتاب نیروی حال، به شما یاد داده می‌شود تا نگرشتان را نسبت به زندگی خود تغییر دهید. در واقع این کتاب بیان می‌کند که در زمان حال زندگی کن. بارها در زندگی برایتان اتفاق‌ است که از لحظاتی خود لذت نبرید و استفاده نکنید، پس این کتاب مناسب شما خواهد بود.
کتاب صوتی‌ نیروی حال‌ با گویش زیبای مسیحا برزگر، راهنمایی است برای زندگی روزمره، با تمام سختی‌‏ها و نگرانی‌‏هایی که در آن وجود دارد. این کتاب اهمیت زندگی در زمان حال را به ما می‌‏آموزد و ما را از عادت فکر به گذشته و آینده رها می‌کند. مطمئن باشید که با خواندن یا گوش دادن به حتی یک فصل از این کتاب هم بینشی متفاوت را در خود مشاهده خواهید کرد.

کتاب خودشناسی به روش یونگ
مایکل دانیلز در این کتاب پویایی شخصیت و شناخت درونی انسان را از دیدگاه یونگ تشریح می‌کند. همانطور که اشاره شد خودشناسی سبب پختگی انسان شده و برای رسیدن به کامیابی بسیار مؤثر خواهد بود. خودشناسی با روش یونگ، که در اینجا درباره آن بیشتر می‌خوانید، با استفاده از «تکنیک رمزواژه» شیوۀ جالب و هیجان‌انگیزی را به شما‌ ارائه می‌دهد، در واقع تیپ‌های مختلف روانشناختی را مشخص می‌کند و ساختارها و پویایی شخصیت هر یک از این تیپ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین شناخت وسیع‌تری از «خود» درونی انسان ارائه می‌دهد که برای افراد بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

کتاب چهار میثاق

دون میگوئل روئیز از آموزه‌های سرخ پوستان تولتک بهره گرفته و چهار میثاق اساسی را در دستیابی به خودشناسی و آرامش توضیح می‌دهد. این اثر تصورات انسان نسبت به دنیای درون و بیرون را تغییر داده و شیوه‌های معنوی برای خودباوری را به شما نشان می‌دهد. طبق نوشته‌های این کتاب هر کاری که ما در این دنیا انجام می‌دهیم، در واقع بر اساس قرار و عهدی است که با یکدیگر، خدا، زندگی و خودمان بسته‌ایم. آنچه دن میگوئل روئیز می‌خواهد بگوید این است که هر یک از ما در قلمرو زندگی شخصی می‌توانیم باورهای منفی خود را به تدریج تغییر دهیم و سهمی‌ در تبدیل این «رؤیای دوزخی» به «رؤیای بهشتی» ایفا نماییم.

بهترین سال زندگی تو از دارن‌هاردی
این کتاب در مورد راه روش رسیدن به اهداف و موفقیت در زندگی است. چگونه می‌توان به بهترین سال‌های زندگی خود برسیم. در واقع بهترین روزها و یا سال‌های زندگی با تحقق یافتن اهداف بزرگ و آرزوهایمان به دست می‌آید، اما اگر موفقیت این‌قدر ساده است چرا همه به آن ندست نمی‌یابند؟ زیرا هر کاری نیازمند روشی درست و مشخص است، همچنین برنامه‌ریزی قواعد و شرایط خاص خود را دارد. بیشتر مردم در وسط راه دیگر به برنامه‌ریزی‌هایی که قبلا شده عمل نمی‌کنند یا راه رسیدن به اهداف خود را دیگر دنبال نمی‌کنند، پس اگر می‎خواهید این اتفاق برای شما نیفتد، مطالعه این کتاب را از دست ندهید.
برای رسیدن به چیزی که هیچ‌گاه به آن نرسیده‌اید باید تبدیل به شخصی شوید که پیش ‌از این آنگونه نبوده‌اید. نمی‌توان تا ابد منتظر شرایط مناسب ماند تا برنامه خود را شروع کنیم، باید جرأت داشته باشیم و از هم اکنون گام‌های درست و اصولی را برداریم تا به اهداف خود نزدیک و نزدیک‌تر شویم. این کتاب‌، یک راهنمای اصولی برای کسانی است که از نرسیدن خسته شده‌اند. بهترین سال زندگی شما، نه از ابتدای سال و نه از شنبه قرار است شروع شود، بهترین سال زندگی شما از امروز و همین الان شروع می‌گردد. کتاب صوتی بهترین سال زندگی تو نوشته دارن ‌هاردی کتاب تأثیرگذار و جذابی است که نکات بسیار مهمی ‌برای رسیدن به موفقیت را به همراه دارد.

کتاب انسان در جستجوی معنا از ویکتور فرانکل
اگر دوست دارید ناامیدی را در زندگی خود شکست دهید و به معنای جدیدی از زندگی دست یابید این کتاب از سری کتاب‌های خودشناسی را حتماً مورد مطالعه قرار دهید. ویکتور فرانکل زندگی را با وجود تمام رنج‌ها و سختی‌ها قابل احترام می‌داند و معتقد است برای درک مفهوم زندگی باید آن را با تمام کم و کاستی‌هایش پذیرفت زیرا هر فرد بر روی این کره خاکی رسالتی بر عهده دارد که باید آن را به انجام برساند.

گاو بنفش اثر ست گادین


تمرکز اصلی این کتاب بر متمایز بودن است. ست گادین می‌گوید انتخاب با شما است که متفاوت و در کانون توجهات باشید یا اینکه اصلا به‌ چشم هم نیایید. کتاب گاو بنفش، ایده‌ای جالب در مورد متمایز بودن است. در دنیایی که از هر محصول می‌توان نمونه‌های فراوانی یافت و رقابت بسیار شدید است؛ دیده شدن و به چشم آمدن بسیار سخت به نظر می‌رسد. ست گودین در کتاب گاو بنفش، متمایز بودن را به عنوان یکی از اصلی‌ترین بایدهای بازاریابی مطرح می‌کند. فروش محصولاتی که مانند گاوی با رنگ بنفش جلب توجه کنند به سرعت افزایش پیدا خواهد کرد. بسیاری از محصولات از نظر کیفیت شبیه به هم هستند اما فروش یک برند خاص یا یک محصول خاص بسیار بالاتر از محصول دیگر است. در بسیاری از موارد آن محصول تبدیل به یک گاو بنفش شده استِ به این معنا که به محصولی تبدیل شده که جلب توجه می‌کند و همه در موردش صحبت خواهند کرد.

نظریه‌ی گاو بنفش به شما کمک می‌کند که متفاوت عمل کنید. تفاوتی که منجر می‌شود شما در ذهن مشتری ماندگار شوید و او را تشویق کنید در میان انتخاب‌های زیاد و گوناگون بازار، کالای شما را انتخاب کند. در واقع شما باید خلاقیت داشته باشید و چیزی به مخاطبان خود اهدا کنید که بقیه حتی به ذهنشان هم خطور نکرده باشد. اگر تمام محصولات و خدمات بازار شبیه به یکدیگر باشند مشتری به سراغ ارائه‌کننده‌‌های پرسابقه و معروف اولیه می‌رود و به خودش حتی زحمت بررسی کالای شما را هم نخواهد داد. شیوه‌های قدیمی‌ بازاریابی دیگر کاربردی نیست. تنها راه نجات محصولتان در این آشفته بازار این است که تبلیغات خلاقانه‌ای داشته باشید.

کتاب ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون
در این کتاب، می‌خوانید که برای تحقق‌ بخشیدن به آرزوها، باید ثروتمند باشید و پول داشته باشید. قوانین پول مانند قوانین جاذبه است؛ مطمئن و بدون هیچ گونه تغییر. پول برای کسانی به ‌وفور یافت می‌شود که قوانین ساده‌ی کسب درآمد را می‌دانند. بابل در زمان اوجش ثروتمندترین شهر جهان بود؛ زیرا مردم ارزش پول را به قدر کافی می‌دانستند. شما باید دائما درآمدی داشته باشید که کیف‌پول شما را پُر نگه دارد. از دیگران بخصوص افراد باسابقه و با تجربه در حوزه مورد نظرتان، مشورت بگیرید. شما باید دست کم ۱۰ درصد از درآمدتان را پس‌انداز کنید و اگر این میزان بیشتر باشد، قطعا نشانه‌ی بهتری خواهد بود. اگر مشاوره‌ی تخصصی می‌خواهید، به‌ سراغ افرادی بروید که در موضوعی خاص متخصص هستند و از مشاوران عادی تا جای ممکن استفاده نکنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها