شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کتاب «بمانم یا بروم» منتشر شد

کتاب روانشناسی «بمانم یا بروم» با موضوع تصمیم‌گیری به ویژه در روابط عاطفی، ازسوی انتشارات شمعدونی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این کتاب نوشته بورلی استون روانشناس بریتانیایی است و دیپاک چوپرا نویسنده و روان‌درمانگر معنوی این کتاب را پیشنهاد کرده است. وی در یادداشت خود برای این کتاب نوشته است: «بورلی استون به ما نشان می‌دهد که با برداشتن قدم‌های عقلانی چطور می‌توانیم الگوهای نابودکننده فکری و رفتاری خود را از بین ببریم و روابطی سالم با خود و دیگران داشته باشیم. خواندن کتابهای او را به شدت توصیه می‌کنم.»

نویسنده کتاب «بمانم یا بروم» در مقدمه کتاب نوشته است : «این کتاب برای همه کسانی مناسب است که می‌خواهند زندگی خود را تغییر دهند، اما با ناتوانی در انتخاب مسیر درست و عملی کردن تصمیمشان، در کشمکش هستند. امیدوارم بتوانم شما را قانع کنم که زنجیرهایی که دست و پایتان را بسته‌اند، ساخته خود شما هستند. با فهم این موضوع، شما به کلیدی دست پیدا خواهید کرد که برای پایان دادن به دودلی و تردیدهایتان در رابطه نیاز دارید.»

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «شما وسط یک رابطه گیر افتاده‌اید، از یک طرف دوستش دارید، از طرف دیگر احساس می‌کنید ماندن در این رابطه برای شما، درد و رنج بسیاری به همراه دارد. یا با کسی هستید که دغدغه‌های مالی شما را برطرف کرده اما خودخواهی او، آزارتان می‌دهد. به طور مثال با کسی ازدواج کرده‌اید که شما را بسیار دوست دارد، اما احساس می‌کنید که زنجیر به پایتان بسته و بدون حضورش نمی‌توانید کاری انجام دهید. یا سالهاست متاهل هستید و به خاطر فرزندانتان با رابطه‌ای که از آن راضی نبوده‌اید کنار آمدید، اما حالا آنها خانه را ترک کرده‌اند و شما می‌توانید دنبال علایقی بروید که یک عمر از طرف شریک زندگیتان به سخره گرفته شده‌ است یا با کسی که دوستش دارید زندگی می‌کنید؛ اما از نظر جنسی جذب او نمی‌شوید و یا فکر می‌کنید که ممکن است او چنین حسی نسبت به شما نداشته باشد. این وضعیت‌های دشوار و این حالت نوسانی بین ماندن و رفتن باعث آزار روانی شما می‌شود و حتی ممکن است دچار بیماری‌های جسمی شوید.

من بِورلی استون (روانشناس، درمانگر و مشاور روابط زوجین با سالها سابقه روان‌درمانی ) خوب می‌دانم که ماهها و یا سالهاست می‌خواهید کاری کنید. من زنان و مردان بسیاری را دیده‌ام که بخش بزرگی از خود را با ماندن در این نوع رابطه از دست داده‌اند. در این کتاب به شما کمک می‌کنم از هرگونه دوراهی مانند انتخاب شغل؛ سبک زندگی، انتخاب رشته تحصیلی و هر نوع تصمیمی که در زندگی، شما را دچار شک و تردید کرده، نجات پیدا کنید و تصمیمی درست بگیرید.»

مصطفی قوانلو قاجار مدیر مسئول انتشارات شمعدونی در بخشی از یادداشت خود برای این کتاب نوشته است: تصمیم‌گیری در مورد ماندن یا رفتن یکی از مهمترین و دردناکترین تصمیم‌ها در زندگی ماست. روزانه میلیونها نفر در سراسر جهان به طور مخفیانه به این موضوع فکر می‌کنند. این درحالی است که شریک آنها احتمالاً اطلاع چندانی از این تصمیم مهم ندارد.

ما انتظار داریم که در روابط عاشقانه عمیقاً خوشحال باشیم و بنابراین زمان زیادی را به این فکر کنیم که آیا روابط ما، از نظر جنسی و روانی برایمان رضایت‌بخش است یا با الگوهای غیرمعمول پاتولوژیک عجین شده که باید هرچه زودتر از آن خارج شویم. پاسخ این گونه‌ سوالات را می‌توان در این کتاب یافت. اگرچه این کتاب فقط درباره روابط زوجین نیست. تصمیم‌های شغلی، تحصیلی، عاطفی، اقتصادی می‌تواند در دایره تصمیم‌گیری ما قرار گیرد. اصولا هرگاه در زندگی برسر دوراهی قرار می‌گیریم و نمی‌دانیم چه کار باید بکنیم، خواندن مطالب این کتاب راهگشا است. 

نویسنده این کتاب بورلی استون دارای مدرک روانشناسی کاربردی و کارشناسی ارشد در روابط انسانی، همکار ارشد انجمن سلطنتی پزشکی، بنیانگذار و مدیر عامل انجمن روانشناسان تجارت وشرکت داینامیک اینترنشنال از سال 1989 و عضو انجمن حمایت از افراد آسیب پذیر است. 

کتاب «بمانم یا بروم» با ترجمه میترا نادری در تیراژ 1000 نسخه با قیمت 35هزارتومان  از سوی انتشارات شمعدونی منتشر شده و بر روی پیشخان کتابفروشی‌ها قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها