سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
انتشار کتابی آموزشی درباره سازهای موسیقی سنتی آذربایجان

کتاب آموزشی «ناغارا دونیاسی» نوشته بهزاد جوست، مدرس موسیقی در ارومیه چاپ و منتشر شد. «ناغارا» به سازهای قدیمی و کوبه‌ای که ریتم آن برگرفته از موسیقی سنتی آذربایجان است،؛ گفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، کتاب آموزش «ناغارا دونیاسی» نوشته بهزاد جوست، در خصوص آموزش با متد استاد چنگیز مهدی‌اف استاد موسیقی جمهوری آذربایجان‌ به چاپ رسیده و برای آن، ۲ سال زمان صرف شده است.

در این کتاب، سعی شده است که علاوه بر نکاتی برای آموزش تئوری موسیقی، بار تکنیکی، تاریخی به همراه ریتم ایران و موسیقی آذربایجان را در خود داشته باشد ضمن اینکه در طول آموزش‌های کتاب، تاریخچه هر ریتم نیز به همراه مفهوم ریتم آن گنجانده شده است.

بهزاد جوست هدف از نوشتن این کتاب به خاطر نبود یک کتاب یا منبع آموزشی ساده برای آموزش دوستداران موسیقی عنوان کرده که بتوانند بدون آموزش عملی یا حضور یک استاد موسیقی اقدام به یادگیری کنند.
 

ناغارا از سازهای قدیمی و کوبه‌ای است که ریتم آن موسیقی سنتی آذربایجان است و امروزه در کشورهای منطقه قفقاز و حتی ترکیه نیز کاربرد دارد.

کتاب آموزش «ناغارا دونیاسی» بهمن‌ماه امسال مجوز چاپ کتاب را دریافت کرده و اکنون با پایان فروش چاپ اول، در حال چاپ دوم است و همراه کتاب نیز یک لوح فشرده آموزش تصویری نیز در اختیارعلاقه مندان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها