سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
کتاب «ورزش و تربیت بدنی از دیدگاه اسلام» منتشر شد

کتاب «ورزش و تربیت بدنی از دیدگاه اسلام» از سوی انتشارات «اندیشه آرا» در قم راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، این کتاب آغازی است برای اندیشیدن در مسیر عقل عملی در نظام دینی با تاکید بر رابطه سوژه (تکامل عقلانی و جسمی) و اُبژه (پرورش بعد جسمانی انسان در اسلام) و گستره موضوع آن شامل آیات قرآن کریم، احادیث مسلمانان و سیره عملی اهل بیت(ع) است که با اقتضا به عهد قدیم در بخش آیات، تطبیق شده است. از سویی دیگر، رابطه سه‌گانه دین، روان شناسی و تربیت بدنی به صورت متقابل و منطقی در کتاب پیگیری شده است.
 
بشیر سلیمی، سید نعمت خلیفه و علی رضایی «ورزش و تربیت بدنی از دیدگاه اسلام» را در سه فصل تنظیم کرده‌اند که شامل مباحثی همچون: عوامل رشد و تکامل انسان در قرآن، سلامتی در جهت تخلق به اخلاق الهی، ورزش در بروز ارزش‌های نهفته، هماهنگ شدن ورزش تن و ورزش روح، بازی و ویژگی‌های مثبت آن در اسلام، نظر دانشمندان اسلامی درباره ورزش و سلامت بدن، نگاهی گذرا بر تاثیر فعالیت بدنی بر سلامت روانی از منظر اسلام و روانشناسی است.
 
اضافه بر موارد فوق آنچه در کتاب قابل مشاهده است، جمع‌آوری آیات و روایات در حوزه ورزش و تطبیق آن‌ها با تورات است. همچنین این کتاب نقدی غیرمستقیم بر کتاب‌های مورد استفاده دانشجویان روان‌شناسی در درس «علم النفس» و بازتولید جدید را می‌توان در این کتاب دید.
 
«ورزش و تربیت بدنی از دیدگاه اسلام» از سوی انتشارات «اندیشه آرا» در سال 1399 به قیمت 39 هزار تومان و در 133 صفحه راهی بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها