جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
دل‌پلاس؛ جهادگرانه‌هایی علیه کرونا منتشر شد

«دل پلاس؛ روایتی داستانی از فعالیت‌های جهادی در مقابله با ویروس کرونا»، جدیدترین اثر محمدعلی جعفری، همزمان با یک‌سالگی شیوع ویروس کرونا توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ بیش از یک‌سال است که ویروس کووید ۱۹ درکشورمان شیوع پیدا کرده و فاصله‌های زیادی را بین مردم کشورمان ایجاد کرده است. ویروسی که اوایل آن را دست‌کم گرفته بودیم و شاید خیلی‌ها توجهی به آن نداشتند؛ اما کم‌کم و با شنیدن اخبار وحشتناک جهانی و نیز خبرهایی در مورد دوستان و آشنایان و اقواممان که درگیر ویروس شده‌اند، ترس در وجودمان رخنه کرد و آرام‌آرام باعث شد که خیلی از مکان‌ها و جمع‌ها از هم بپاشد و بین آدم‌ها و دل‌هایشان فاصله بیافتد. در این میان عده‌ای همچون دوران سخت هشت‌سال دفاع مقدس با از خودگذشتگی و به صورت جهادی به میدان آمدند و از این فاصله‌ها جلوگیری کردند و با رفتار همدلانه‌شان، بذر محبت‌ها و دل‌گرمی ‌را در دل هموطنان پاشیدند و با رفتارشان روح امید را در کشور زنده کردند، همدلی‌ای که در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.
 
نویسنده در این اثر به سراغ نیروهای جهادی که در روزگار کروناویروس دل به خطر داده و وارد میدان مبارزه با این ویروس منحوس شده‌اند، رفته است. جهادگرانی که در عرصه‌های مختلفی چون: غسالی، دوخت ماسک، تهیه آبمیوه، کمک به کادر درمان و خبرنگاران به صورت مردمی فعالیت داشته‌اند.
 
در هر یک از روایت‌های دل‌پلاس با ابعادی از همدلی مجاهدانه آشنا می‌شویم که پازل برادری و مواسات را تکمیل می‌کند.
 


درقسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
دو طرف سرم را فشار می‌دادم. می‌خواستم جیغ بزنم: «آروم‌تر. تو رو خدا آروم‌تر. من حس می‌کنم. من نمردم!»
 
اما زبانم مثل چوب خشک توی دهانم نمی‌چرخید. غسال بدنم را تندتند این‌طرف و آن‌طرف می‌انداخت. زیر لب به یکی می‌گفت: «سریع ردش کنید بره...» آنژیوکت را بی هوا از دستم کشید. دستم خورد گوشه سنگ...
 
دل پلاس؛ جهادگرانه‌هایی علیه کرونا به قلم نویسنده خوش‌ذوق و انقلابی کشومان، محمدعلی جعفری در قطع رقعی و 240 صفحه همزمان با یک‌سالگی شیوع ویروس منحوس کرونا توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
 
پیش از این محمدعلی جعفری با آثاری چون عمار حلب، آرام جان، سربلند، عروسی لاکچری، قصه دلبری و... به جامعه کتابخوان معرفی شده است.
 
علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب بعد از انتشار می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی(https://nashreshahidkazemi.ir/) و یا  سایت manvaketab.ir و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها