یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم» منتشر شد

کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم» به قلم محمدباقر شریعتی سبزواری در 336 صفحه به‌همت مؤسسه بوستان کتاب در قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، برای بشر امروز مسئله‌ای غامض در قرآن وجود ندارد، مگر آنکه با رویکردی عالمانه، موشکافانه و روشمند بتوان آن مسئله را به نیکی حل کرد. از نظر قرآن هم بن‌بستی در کار نیست و هر کس در راه خداوند بکوشد و در پی مقصد راستین باشد، قطعا خداوند راه‌های صحیح را نشانش می‌دهد. نمونه‌های این امر فراوان است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

مؤلف کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم»، در پیشگفتار اثر مذکور آورده است: در این اثر، فصلی به آیات مشکل قرآن اختصاص دادم - که به گمان بنده مفسران حل نکردند - تا بتوانم راز و رموز آن را روشن کنم؛ برای حل بعضی از آیات که از نظر قرآن‌‎شناسان جزو آیات مشکل یا متشابه نیست، ولی شبهه‌انگیز است، ماه‌ها دقت کردم و سرانجام شخصاً معنای معقول و مقبول آن را نگاشتم تا قشر تحصیل کرده و جوان جذب شوند.

در این اثر، به 9 مبحث اعم از «قرآن اعجاز ماندگار»، «قرآن، اعجاز تمام عصرها و نسل‌ها»، «شاخصه‌های آیات قرآن»، «تفسیر و تأویل قرآن»، «اعجاز در مقرّرات حقوقی قرآن»، «اعجاز ادبی قرآن»، «اعجاز باطنی و معارف معنوی»، «اعجاز ماندگار اسلام» و «شبهات اخباریون در عدم حجیت ظواهر قرآن و پاسخ اصولیون» پرداخته شده است.

کتاب «قرآن در نگاه عقل و علم» تالیف محمدباقر شریعتی سبزواری در 336 صفحه و به قیمت 60 هزار تومان و در قطع رقعی با شمارگان 500 نسخه به همت مؤسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی) منتشر و روانه بازار نشر شد.

علاقه‌مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف 20 درصدی اثر استفاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها