پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
راهکارهایی برای بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی کودکان        

کتاب حاضر دارای مطالب مفیدی درباره رفتارهای جنسی کودکان زیر 12 سال است و علاوه ‌بر بالابردن آگاهی والدین، مراقبان و روان‌درمانگران در زمینه رفتارهای جنسی کودکان، روش‌های مؤثری جهت به‌ کار‌گیری این مطالب در دنیای واقعی به آن‌ها ارائه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی کودکان (راهنمای عملی برای درمانگران کودک و والدین)» به قلم آزاده محولاتی و حسین شاره از سوی انتشارات بعثت منتشر شده است.

در این کتاب به این مسایل پرداخته شده که آیا تمام رفتارهای جنسی کودکان غیرعادی هستند؟ تفاوت بین رفتارهای جنسی عادی و غیرعادی چیست؟ چگونه اضطراب خویش را در مواجهه با رفتارهای جنسی نامناسب کودکان کنترل نماییم؟ کودکی که دچار مشکلات رفتاری جنسی است، آیا در بزرگ‌سالی نیز دچار مشکلات جنسی خواهد بود؟ چگونه باید به سؤالات جنسی کودکان پاسخ داده شود؟ خواهر و برادرها تا چه سنی می‌توانند با هم به حمام بروند و فرزندان تا چه سنی می‌توانند با والدینشان بخوابند؟ در صورت مشاهده خودارضایی در کودکان چه رفتاری باید از خود نشان دهیم؟ فرایند ارزیابی و درمان کودکان دچار مشکلات رفتارهای جنسی چیست؟ اگر در مراکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست کار می‌کنیم، چگونه باید با رفتارهای مشکل‌آفرین جنسی کودکان برخورد کنیم؟

کتاب حاضر دارای مطالب مفیدی درباره رفتارهای جنسی کودکان زیر 12 سال است و علاوه ‌بر بالابردن آگاهی والدین، مراقبان و روان‌درمانگران در زمینه رفتارهای جنسی کودکان، روش‌های مؤثری جهت به‌ کار‌گیری این مطالب در دنیای واقعی به آن‌ها ارائه می‌دهد. کتاب همچنین به توضیح نحوه ارزیابی و درمان کودکان مشکل‌دار در زمینه رفتارهای جنسی آسیب‌زا توسط تیم درمانی (شامل والدین، مراقبین، روان‌درمانگر، مددکار، مدیر و معلم مدرسه و ...) می‌پردازد و در انتها نیز مطالبی جهت کارکنان مراکز بازپروری و بهزیستی ارائه می‌دهد.
 
همچنین به گفته مولفان کتاب «در تهیه مطالب از منابع علمی معتبر و به‌روز به‌ویژه کتاب‌های زیر بهره گرفته شده است. در روند ترجمه بنا به نیاز جامعه ما، بومی‌سازی و تطبیق فرهنگی تا حد امکان رعایت شده و مطالب جدیدی نیز به آن اضافه شده است.»

در بخش پیوست پرسشنامه‌ای جهت سنجش رفتارهای جنسی کودکان ارائه شده و می تواند برای روان‌درمانگران و پژوهشگران بسیار مفید و کارگشا باشد. کودکانی هستند که نیاز به یاری دارند و مطالب این کتاب برای آگاهی و انتخابِ اقدام و کمک صحیح در مواجهه با مشکلات جنسی کودکان برای والدین و روان‌درمانگران و حتی برای کارکنان بخش خدمات حمایتی از کودکان، مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان و مشاوران مدرسه، معلمان، پرستاران کودک و متخصصان اطفال، پزشکان خانواده، کارکنان مراکز بهزیستی و بازپروری و... مفید خواهد بود.

کتاب «بایدها و نبایدها در مواجهه با رفتارهای جنسی کودکان (راهنمای عملی برای درمانگران کودک و والدین)»  به قلم آزاده محولاتی و حسین شاره در 162 صفحه به بهای 36 هزار تومان از سوی انتشارات بعثت منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها