چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
استارت‌آپ‌ها با هوش مصنوعی جان می‌گیرند

لومیت پاتل در کتاب «هوش مصنوعی ناب» به این موضوع می‌پردازد که چگونه استارت‌آپ‌های نوآور از هوش مصنوعی برای رشد استفاده می‌کنند.  

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، راه‌اندازی و رشد یک استارت‌آپ جدید، همواره چالش‌برانگیز بوده است. برای حل این چالش لازم است کارآفرینان و رهبران، ذهن گشوده‌ای نسبت به آزمودن رویکردهای جدید و نوآورانه داشته باشند تا بتوانند شانس موفقیت خود را افزایش دهند و این با ریسک همراه است.
 
می‌توانید با پیش‌گرفتن یک رویکرد منطقی و علمی به منظور یافتن بهترین استراتژی برای اداره کسب‌وکارتان، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. تاکنون جنبش استارت‌آپ ناب یکی از موفق‌ترین رویکردهای سیستماتیک بوده است. این رویکرد به شکل گسترده در سراسر جهان پذیرفته شده و نحوه ساخت استارت‌آپ‌ها و ارائه محصولات جدید را دستخوش تغییر کرده است. امروزه رقابت بر سر میزان و سرعت یادگیری، به تمایز اصلی استارت‌آپ‌های موفق و شکست‌خورده تبدیل شده است. شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانند سریع‌تر بسنجند، یاد بگیرند، تکرار کنند و در نهایت رقابت را برای دیگران دشوارتر سازند. با بهره‌گیری از خِرد رویکرد که اریک ریس در کتاب «استارت‌آپ ناب» مطرح کرده است، می‌توانیم در دوران طلایی هوش مصنوعی، شانس دستیابی به نتایج موفقیت‌آمیز را به‌طور چشمگیری افزایش دهیم.
 
کتاب «هوش مصنوعی ناب» تألیف لومیت پاتل، برای هر کارآفرین، رهبر، مدیر اجرایی یا سرمایه‌گذاری است که به دنبال مزیت رقابتیِ افزایش مقیاس جذب مشتری است تا رشدی بهتر، هوشمندانه‌تر و سریع‌تر از رقیبان داشته باشد. به این ترتیب، بنیانگذاران الهام‌بخش یا باتجربه، مدیرعاملان، مدیران بازیابی، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و مدیران ارشد رشد و جذب کاربر و همچنین اعضای کلیدی تیم‌هایشان می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.


افزایش فرصت یادگیری موثر با هوش مصنوعی
«امروزه هوش مصنوعی، حسگرها و پلتفرم‌های دیجیتال، فرصت یادگیری موثر را بیش از گذشته افزایش داده‌اند. فضای پویا و نامطمئن محیط کسب‌وکار نیازمند این است تا استارت‌آپ‌ها بیشتر بر کشف و سازگاری تمرکز کنند تا پیش‌بینی و برنامه‌ریزی. بنابراین شرکت‌ها بیش از پیش از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد که رقابت برای یادگیری را دشوارتر می‌سازد. این مزیت‌ها هم سبب ایجاد اثر «داده چرخ لنگر» می‌شوند. یعنی شرکت‌هایی که سریع‌تر یاد می‌گیرند، پیشنهادهای بهتری دارند، مشتریان و همین‌طور داده‌های بیشتری جذب می‌کنند و در نهایت توانایی یادگیری خود را افزایش می‌دهند. با این‌حال، شکاف عظیمی بین چالش سنتی یادگیری برای بهبود یک فرایند ثابت و الزام یادگیری پیوسته چیزهای جدید در سراسر سازمان وجود دارد. بنابراین رقابت موفق بر سر یادگیری، نیازمند چیزی فراتر از پیوند هوش مصنوعی با فرایندها و ساختارهای امروزی است.»
 

ربات‌های پاسخ‌گو
«ربات‌های پاسخ‌گو، ارتباط نزدیکی با موضوع پلتفرم‌های پیام‌رسانی دارند. استفاده از ربات‌های پاسخ‌گو، هوش مصنوعی، برنامه‌ریزی عصبی زبانی، دستیاران دیجیتال و رابط‌های مکالمه در حال افزایش است و علی‌رغم نابالغ بودن بسیاری از تجربه‌های کنونی، این موارد نحوه تعامل کاربران با بسیاری از پلتفرم‌ها و محصولات را در بسیاری دسته‌ها دگرگون کرده‌اند. در حقیقت هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند که «ربات‌های پاسخ‌گو» در آینده چه خواهند کرد یا دقیقا چگونه با زنجیره توزیع و زنجیره ارزش کنونی محصولات موبایل ادغام خواهند شد. با وجود این، می‌توان عنوان کرد که اکنون ربات‌های پاسخ‌گو فرصت‌هایی جهت یکپارچه‌سازی و ترویج محصولات موبایل و همچنین ارائه نقاط تماس بالقوه برای کاربران موجود را فراهم کرده‌اند.»
 
نخستین چاپ کتاب «هوش مصنوعی ناب» با ترجمه محمدصادق مسچی، علی نیک‌سرشت و محمدحسین رئیسی در 352 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 63 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات نسل نواندیش راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها