دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
فهرست پیشنهادی حمیدرضا شاه‌آبادی

حمیدرضا شاه‌آبادی، نویسنده نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان، فهرست پیشنهادی خود را برای خرید از نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که اردیبهشت‌ماه هرسال میزبان علاقه‌مندان به کتاب بود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و بسیاری از دست‌اندرکاران این حوزه اعم از ناشران، نویسندگان، مترجمان و علاقه‌مندان را چشم‌براه گذاشت تا اینکه بالاخره تصمیم به برگزاری آن به صورت مجازی در بهمن ماه امسال گرفته شد. براین اساس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول بهمن‌ماه در وب سایت tehranbookfair.ir آغاز به کار کرد و تا ششم بهمن‌ماه ادامه دارد.
 
اما نکته حائز اهمیت، دست‌آوردهای ما از این نمایشگاه و انتخاب درست کتاب‌هایی است که می‌توانیم تهیه کنیم. به همین دلیل در پرونده «پیشنهاد نویسندگان کودک و نوجوان برای نمایشگاه کتاب تهران» به سراغ اهالی این حوزه رفتیم و از آنها خواستیم تا فهرست کتاب‌های پیشنهادی خود را به مخاطبان ایبنا ارائه دهند.
 
حمیدرضا شاه‌آبادی، از نویسندگان و پژوهشگران ادبیات کودک و نوجوان و نویسنده مجموعه پرمخاطب «دروازه مردگان» فهرست پیشنهادی خود را اعلام کرد و گفت: از بین کتاب‌های زیادی که می‌شود برای خرید در نمایشگاه مجازی کتاب تهران به مخاطبان نوجوان پیشنهاد داد، می‌توانم به موارد زیر اشاره کنم:
 

-مجموعه «رمان نوجوان امروز» که تا به‌حال حدود پنجاه عنوان از آن از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است و بسیاری از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان در این مجموعه آثاری را با موضوعات دينی، دفاع مقدس، فانتزی، ادبی، تخيلی و ... منتشر کرده‌اند. بی‌شک رفتن سراغ این مجموعه سبب می‌شود مخاطبان دست خالی برنگردند.
 
از جمله رمان‌های این مجموعه می‌توان به «هستی» نوشته فرهاد حسن‌زاده، «عاشقانه‌های یونس در شکم ماهی» نوشته جمشید خانیان و «سایه هیولا» نوشته عباس جهانگیریان اشاره کرد.
 
 

کتاب «المپیاد شاعران مشروطه» نوشته آذردخت بهرامی که از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است. این کتاب ماجرای دو پسر نوجوان به نام‌های شایگان و مانی است که در کلاس ادبیات به خاطر شیطنت جریمه می‌شوند، درست زمانی که چیزی به امتحان المپیاد ریاضی شایگان نمانده است. «المپیاد شاعران مشروطه» طنزی شیرین و فضای نوجوانانه‌ای دارد و این امکان را به مخاطب می‌دهد که با ادبیات مشروطه و وقایع آن دوره آشنا شود.

 
 

کتاب «جادوی دژ» نوشته جعفر توزنده‌جانی که از سوی انتشارات مدرسه منتشر شده است. این کتاب به مسائل تاریخی ایران در اوایل قرن بیستم و ماجراهایی می‌پردازد که در خلیج فارس رخ داده است. نویسنده، رمان «جادوی دژ» را بر اساس زندگی میرمهنا، دزد دریایی معروفی در زمان کریم‌خان زند که وارد مبارزه با هلندی‌ها شد، نوشته و بیشتر به جنبه داستانی توجه کرده و مواردی را اضافه کرده که در زندگی میر مهنا نیست. به‌نظر من دانستن این موضوعات برای نوجوانان می‌تواند جذاب باشد.

 
 

رمان «کنسرو غول» نوشته مهدی رجبی که از سوی نشر افق منتشر شده است. این رمان به دلیل ساختار نو و بیان شیرینی که در آن وجود دارد می‌تواند برای نوجوانان جذاب باشد. داستان با پرداختن به کودکی به نام توکا که پدرش را از دست داده و مادرش به افسردگی دچار است و اعتماد به نفس کمی دارد، به بچه‌ها کمک می‌کند در یافتن هویت اصلی‌شان بکوشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها