شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
«دختر تاریکی» در شیراز رویت شد

داستان «دختر تاریکی» نوشته «طنین منوچهری» نقاش و نویسنده نوجوان شیرازی، در شیراز منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «طنین منوچهری» درباره کتاب خود، گفت: هر جا روشنایی بیشتر باشد، آدم‌ کمتر خسارت می‌بیند. بیشترین سختی‌هایی که بر سر انسان هوار می‌شود، در تاریکی است. منظور از تاریکی هم، فقط نبودن چراغ نیست، بلکه مراد از تاریکی، تاریکی روح و شخصیت است؛ یعنی آنجایی که زنگار بر دل انسان نشسته است. وقتی تاریکی فرا برسد، بشر نمی‌تواند قدم از قدم بردارد. در دنیا آنقدر نشانه برای بهتر زندگی کردن وجود دارد، ولی متأسفانه مردم تاریکی را برمی‌گزینند.

وی ادامه داد: اسم سیاهچال، وحشت‌آفرین است اما آدمی برای خودش سیاهچال درست می‌کند. خداوند دوست دارد همه انسان‌ها از غم و اندوه‌ رها شوند. آزادی از اینگونه‌ دخمه‌ها و سیاهچال‌ها، یک نوع رستگاری و پیروزی بزرگ به شمار می‌رود. رستگاری در بیرون شدن از این تاریکی و زندان است. وقتی آدمی خود را می‌پرستد و عقیده و سلیقه خود را می‌پرستد، راه رشد بسته می‌شود. زندگیِ انسانی، یعنی باز کردنِ مجراهای مختلف در ذهن، و مواجهه‌ آگاهانه و فعالانه و نقادانه با طرز تفکرات مختلف ...! باید پیله را گشود! ما به اندازه پروانه شدن زیباییم...! «دختر تاریکی» به ما یاد می‌دهد تا از پیله‌های خود بیرون بیاییم و و زندگی کنیم.

 
یادآور می‌شود: کتاب «دختر تاریکی» نوشته «طنین منوچهری» نویسنده شانزده ساله شیرازی با طراحی و نقاشی مولف در ۷۰ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس در دی ماه جاری در شیراز منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها