یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
صالح عطایی با دو کتاب تُرکی جدید به جمع مخاطبانش بازگشت

دو اثر جدید از صالح عطایی، شاعر و نویسنده مطرح اردبیلی، به همت نشر «عنوان» وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، نشر «عنوان» در اردبیل دو اثر جدید از صالح عطایی، شاعر و نویسنده این دیار را وارد بازار نشر کرد؛ «فیقدان آتی» و «کلمه‌لرین آردیجا».

«فیقدان آتی» (اسب فقدان) علاوه بر مجموعه اشعار عطایی، مقاله «بو ائکیزلر» (این دو قلوها) را نیز شامل می‌شود؛ اثری درباره شعر نو در زبان ترکی در ایران در 314 صفحه و قطع پالتویی که قیمت جلد شومیز آن 67 هزار تومان و جلد سخت آن 87 هزار تومان است.
 
«کلمه‌لرین آردیجا» (در پی واژه‌ها) نیز عنوان رمان جدید صالح عطایی است که در 458 صفحه و قطع پالتویی منتشر شده است. جلد شومیز این اثر 78 هزار تومان و جلد سخت آن 98 هزار تومان قیمت خورده است.
 
 
اردشیر رستمی، شاعر، تصویرساز و بازیگر نقش استاد شهریار چندی پیش در برنامه کتاب‌باز که با اجرای سروش صحت در شبکه نسیم پخش می‌شود ضمن معرفی این دو کتاب، صالح عطایی را نویسنده حرفه‌ای آذربایجان و از نویسندگان مطرح و توانمند معاصر معرفی کرد.
 
وی گفته بود: «هر فرهنگی، هر تاریخی یک ناآگاهی با خود حمل می‌کند. چیزی که در آثار صالح عطایی نمود دارد، این است که او روی چیزهایی که ما فکر نمی‌کنیم خیلی مهم باشند، دست می‌گذارد؛ و در پایان به زبانی دست پیدا می‌کنیم که واقعیت معاصر ماست.»

یادآوری می‌شود، صالح عطایی شاعر و نویسنده 55 ساله اردبیلی، در سال 1376 نخستین مجموعه شعر خود را با عنوان «بلکه داها دییَنمه‌دیم / شاید دیگر نتوانم بگویم» به‌صورت دوزبانه (ترکی - فارسی) با ترجمه‌ شهرام شیدایی و چوکا چکاد و مقدمه‌ زنده‌یاد رضا سیدحسینی منتشر کرد. در سال 1383 نیز مجموعه داستان دوزبانه «دون کیشوت و دَلی دومرولون کؤرپؤسؤ/ دُن‌ کیشوت و پل دومرول دیوانه» و نیز رمان «منیم آد‌لاریم» به‌زبان ترکی‌ از عطایی روانه بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها