چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
انتشارات سرانه در کرمانشاه دو کتاب جدید روانه بازار کرد

کتاب آموزش تنبور با نام «از سیم‌ و زر» به‌همت جهانبخش رستمی و مجموعه شعر کردی کلهری به‌نام «سروه» اثر ایران علیکرمی، توسط نشر سرانه در کرمانشاه چاپ و منتشر شد.

مدیر انتشارات «سرانه» در کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، گفت: کتاب «از سیم و زر» در قطع رحلی و در 84 صفحه منتشر شده است. جلد این کتاب دارای چهار رنگ شومیز براق و کاغذ سفید مرغوب و شمارگان آن 1000 نسخه است. متن کتاب تک رنگ و بهای آن 70 هزار تومان است و نوبت اول آن در پاییز 1399 چاپ شده است.

مهرداد مرادی اضافه کرد: این کتاب با مقدمه‌ای از خود مولف آغاز شده که در آن کتاب را به زنده‌یاد مادر تازه درگذشته‌اش تقدیم کرده است. کتاب، با تصاویری از آثار منتشر شده مولف پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه شیوه آموزش تنبورنوازی در این کتاب مختص و ابداعی مولف است، افزود: متن اصلی کتاب در دو بخش مجزا تدوین شده است؛ بخش اول شامل آموزش به شیوه نُت ابداعی و ذکر تصنیف‌هایی عمدتاً از استاد کیخسرو پورناظری و مجتبی بهرامی کرمانشاهی و بخش دوم هم دربرگیرنده آموزش سینه‌به‌سینه با ارائه تصنیف‌هایی متفاوت است.
 

جهانبخش رستمی‌ در سال 1358 در منطقه گوران کرمانشاه متولد شد. وی نوازنده، آهنگساز و مقام‌دان تنبور، مدیر آموزشگاه موسیقی مقام، مدیر موسسه فرهنگی و هنری ساز آواز مقام، هیئت علمی آکادمی موسیقی شرقی لندن، مولف کتاب‌های «ترز یاری» و «از سیم و زر» و آثاری چون ای سرخوشان، بی سر و سامانی، نیایش، کاروان، فریاد، سماع در آتش، گوران و... است.

مدیر انتشارات «سرانه» در خصوص  کتاب جدید دیگر این موسسه انتشاراتی، گفت: کتاب شعر «سروه» سروده ایران علیکرمی هم در شمارگان 1000 نسخه و با بهای 40 هزار تومان در نوبت اول در پاییز ۱۳۹۹ چاپ شده است. این کتاب دارای چهار بخش است؛ بخش اول شامل ۳۶ غزل، بخش دوم ۶ غزل با ملمع، بخش سوم ۵۷ چهار پاره و بخش چهارم پنج شعر آزاد است.

به گفته مرادی، اشعار این کتاب به زبان کُردی در قالب گویش کلهری و رسم‌الخط کُردی سورانی نوشته شده است.

ایران علیکرمی زاده ۱۳۳۹ گیلانغرب است. وی دانش آموخته رشته ادبیات فارسی در مقطع فوق لیسانس از دانشگاه قزوین است؛ علیکرمی پس از ۳۰ سال تدریس در کسوت آموزگار در زادگاه خود و در کرمانشاه در سال ۱۳۹۲ بازنشسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها