دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کتاب «در مسیر احیای آثار ابونصر فارابی» منتشر شد

به‌همت مرکز احیای آثار اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی قم، کتاب «در مسیر احیای آثار ابو نصر فارابی» اثر اکبر اسد علیزاده منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حکیم ابونصر فارابی در نزد علمای اسلامی و غیراسلامی از منابع دست اول علوم نظری، سیاسی و اجتماعی است. بر اهل فن پوشیده نیست که نوشته‌های این عالم فرزانه پر از ابداعات و نکات علمی در ابعاد مختلف فلسفی، کلامی، منطقی، سیاسی، اخلاقی و هنری است. آشتی میان حکمت و شریعت، عقل و دین، اخلاق و سیاست و اعتقاد به ولایت مطلقه حاکم و امام، از ویژگی‌های آثار فارابی است.
 
با این وصف تا کنون آن‌طور که باید آثار این فیلسوف با تحقیق و تصحیح مناسب به زیور طبع آراسته نشده و هنوز برخی از رسائل مهم او در دسترس جویندگان قرار نگرفته است؛ لذا شایسته است تمام آثار این فیلسوف بزرگ اسلام با نسخه‌شناسی دقیق و همه‌جانبه و تحقیق مناسب در یک مجموعه کامل آماده‌سازی و عرضه شود.
 
کتاب «در مسیر احیای آثار ابو نصر فارابی» در صدد معرفی طرح پژوهشی موسوعه حکیم ابونصر فارابی و بیان مراحل و شیوه‌های پژوهشی آن و گزارشی مختصر از سایر فعالیت‌های پژوهشی این مرکز است.
 
این کتاب به قلم اکبر اسد علیزاده و به همت مرکز احیای آثار اسلامی و مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی در 340 صفحه و در قطع وزیری منتشر و روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها