دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
50 راهکار برای اینکه کسب‌و‌کارمان را از تهدید «کرونا» نجات دهیم

پاندمی کرونا، موجب شده بسیاری از کسب‌و‌کارها یا تعدیل نیرو کنند یا به‌دلیل مشکلات اقتصادی، متاسفانه به‌کل تعطیل شوند؛ راهکار مقابله با این شرایط و ادامه کسب‌و‌کار چیست؟ کتاب «کسب‌و‌کارتان را در برابر ویروس مقاوم کنید» به دنبال پاسخ دادن به این سوال است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) پاندمی کرونا، موجب شده بسیاری از کسب‌و‌کارها یا تعدیل نیرو کنند یا به‌دلیل مشکلات اقتصادی، متاسفانه به‌کل تعطیل شوند؛ راهکار مقابله با این شرایط و ادامه کسب‌و‌کار چیست؟

کرونا شاید بهمن ماه سال گذشته مهمان ناخوانده‌ای بود که بی‌خبر آمد و بسیاری از کسب‌و‌کارها را به تعطیلی کشاند، امروز اما انگار جزوی از خانواده ما شده؛ باید به حضورش عادت کنیم و به دنبال راه‌هایی برای ادامه فعالیت‌های اقتصادی خودمان باشیم. داگلاس کروگر و جمعی از نویسندگان حوزه کسب‌و‌کار قصد دارند در این شرایط به ما کمک کنند.

کتاب «کسب‌و‌کارتان را در برابر ویروس مقاوم کنید» از این نویسنده مشهور حوزه کسب‌و‌کار و جمعی از همکارانش، به معرفی «50 راهکار موثر برای سرپا نگه داشتن کسب‌وکار در دوران بحران کرونا» نوشته شده و اخیرا با ترجمه هلیا رنجبر توسط نشر بهار سبز به چاپ رسیده است.

رنجبر درباره انگیزه خود از ترجمه کتاب می‌گوید: «همه ما تحت تاثیر کرونا هستیم و این ویروس، اغلب کسب‌و‌کارها را تغییر داده است. در این میان، کسب‌و‌کارهایی که انعطاف پذیری کمتری داشتند، متاسفانه به تعطیلی کشیده شدند و آنهایی که انعطاف بیشتری داشتند توانستند با تغییراتی، فعالیت خود را ادامه دهند. این کتاب که به قلم داگلاس کروگر و جمعی از خبرگان حوزه کسب‌و‌کار و کارآفرینان بین‌المللی از کشورهای آمریکا، کروواسی، انگلیس و استرالیا نوشته شده، تجارب موفق را در قالب 50 راهکار برای ادامه کسب‌و‌کار در شرایط شیوع ویروس کرونا ارائه کرده است.»

این کارشناس مدیریت دولتی از دانشگاه تهران می‌افزاید: «این کتاب با بهره‌گیری از تجارب موفق کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، به بحث مدیریت مسائل مالی و نقدینگی پرداخته و راه‌های کسب درآمد و فروش بیشتر را با هدف توسعه محصول و نفوذ بیشتر در بازار توضیح داده است. تبلیغات و حضور موثر در فضای مجازی، فروش محصول در بازارهای بین المللی، تغییر ویژگی‌های محصول، بازتعریف حوزه فعالیت کسب‌و‌کار و بازنگری در راه‌های کسب درآمد از جمله مواردی است که در این کتاب به آنها اشاره شده است.»

رنجبر ادامه می‌دهد: «صاحبان کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط که بیشترین صدمه را از شیوع ویروس کرونا دیده اند، شرکت‌های تولیدی، خدماتی و بازرگانی، هتل‌ها و اماکن اقامتی، تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، کترینگ‌ها، قنادی‌ها و نیز اصنافی مانند آرایشگاه‌ها، مراکز خدمات زیبایی و پوست و مو، آژانس‌ها، باشگاه‌های ورزشی و استخرها، مراکز بازی و تفریحی، آموزشگاه‌های علمی و هنری و سایر فعالان اقتصادی مخاطبان بالقوه این کتاب هستند و می‌توانند از نکاتی که کروگر و همکارانشان گفته اند، استفاده کنند.»

به گفته رنجبر، این کتاب فقط به ارائه راهکار نپرداخته و ایده‌هایی نیز برای تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها و تحول کسب‌و‌کار ارائه می‌کند. مثلا اینکه چگونه می‌توان با بهره‌گیری از مهارت نیروی انسانی ماهر، روش‌های جدیدی برای کسب درآمد تعریف کرد. به قول نویسنده، ممکن است بر حسب شانس و اقبال روی یک معدن طلا نشسته باشیم اما تاکنون فقط ماهی قزل آلا صید کرده‌ایم!

داگلاس کروگر، مشاور بین المللی کسب‌و‌کار است و علاوه بر فعالیت در شرکت‌های بزرگی مانند مرسدس بنز، اچ پی و لیبرتی، تاکنون بیش از ده کتاب و 400 مقاله و ویدئوی آموزشی در حوزه کسب‌و‌کار ارائه کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها