شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
معرفی کتاب ادموند در برنامه «یه روز تازه»

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط‌عمومی شبکه پنج سیما؛ برنامه «یه روز تازه» در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و همچنین استفاده حداکثری از روزهای قرنطینه خانگی بعد از وقفه‌ای چند روزه بحث کتابخوانی و معرفی کتاب خود را از سر گرفت و در همین راستا روز شنبه از آمنه پازکی نویسنده کتاب دو جلدی ادموند دعوت کرد تا اولین رمان عاشقانه مهدوی را بیشتر و بهتر به بینندگان و علاقه‌مندان کتابخوانی معرفی کند. 

آمنه پازوکی در برنامه یه روز تازه پیرامون این کتاب گفت: شخصیت اصلی داستان جوان مسیحی - انگلیسی است که شرایط اقتصادی عالی دارد و به خاطر اتفاقاتی که می‌بیند مسلمان می‌شود. البته نکته بارز این شخصیت این است که ادموند یک مسیحی متعهد به دینش است و از ابتدا هم دنبال منجی می‌گردد. رشته خواب‌هایی می‌بیند و اولش فکر می‌کند که کابوس است و بعد متوجه می‌شود نشانه‌ای است برای یافتن منجی.

وی افزود: طرح اولیه داستان 4 ماه بیشتر زمان نبرد اما ویرایش‌هایی که باید انجام می‌شد و توالی و ترتیب حدود یک سال شد.  پازوکی گفت: این رمان از شخصیت شهید ادواردو آنیلی برداشت شده است. 

در توضیحات بیشتر این کتاب که امروز در برنامه یه روز تازه معرفی شد؛ می‌توان گفت: شخصیت اصلی این داستان شخصی به نام ادموند است، ادموند پارکر، جوانی مسیحی از خانواده‌ای بسیار معروف و سرشناس انگلیسی، دکترای رشته حقوق و از دانشجویان نخبه است. رؤیاهای وحشتناکی گاه‌گاه به سراغش می‌آید که معنی آن‌ها را نمی‌فهمد، گاهی اوقات احساس می‌کند عیسی مسیح(ع) در آن خواب‌ها برای نجاتش می‌آید، پس بر آن می‌شود که به جستجوی حقیقت آنها بپردازد اما کسی نمی‌تواند کمکش کند تا اینکه دست سرنوشت او را به سویی سوق می‌دهد و ادموند در مسیر سختی برای یافتن حقیقت واقع می‌شود.

در مسیر دشوار رسیدن به حقیقت، دختر جوان مسلمانی سر راهش قرار می‌گیرد که برای او نشانه‌ای می‌شود از جانب خداوند، نشانه‌ای حاکی از عشق عمیق و پیوند قلبی او به اسلام، پس تصمیم به ازدواج با ملیکا و مشرّف شدن به دین اسلام می‌گیرد که همین مسئله سرآغاز بزرگترین دردسر زندگی‌اش می‌شود. در جریان اتفاقاتی با فشار دست‌های پنهان صهیونیسم مجبور به جدایی از همسرش می‌شود و تا نزدیکی مرگ می‌رود اما معجزه‌ای او را به زندگی برمی‌گرداند و در دلش امید دارد که روزی عشقش را دوباره پیدا می‌کند. بعد از گذشت دو سال فراق و جدایی، موقعیتی فراهم می‌شود که از انگلستان فرار کند و برای یافتن همسرش به ایران بیاید، اما در ایران متوجه می‌شود که باید به عراق سفر کند. ادموند، نماد همه انسان‌های آزاده و متدینی است که برای یافتن نور حقیقت و آن یگانه منجی موعود از مسیرهای صعب‌العبور می‌گذرند تا خود را به آن آخرین حجّت خداوند بر روی زمین برسانند و چه بسا که در این راه متحمل رنج‌های فراوان شوند اما عشق سوزان و چشمه جوشان ایمانشان به آن حضرت، آنها را در رسیدن به این هدف نهایی یاری می‌رساند.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها