سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
معرفی کتاب در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است در برنامه یه روز تازه

برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما امروز در ارتباطی تلفنی با محسن عباسی‌ولدی نویسنده کتاب حسینیه واژه‌ها جلد اول (در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است) این کتاب را به علاقه‌مندان کتابخوانی و شیفتگان اهل‌بیت(ع) معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما؛ برنامه یه روز تازه که از هشتم مهرماه هر روز یک کتاب با موضوعیت امام حسین(ع)، واقعه عاشورا و اربعین سالار شهیدان به بینندگان خود معرفی می‌کرد امروز از کتاب حسینیه واژه‌ها جلد اول (در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است) به عنوان آخرین کتاب رونمایی و در ارتباطی تلفنی با نویسنده این کتاب توضیحاتی را بینندگان برنامه عرضه کرد.

در همین رابطه عباسی‌ولدی گفت: من همیشه یکی از دغدغه‌هایم این بوده که بین روضه و زندگی یک ارتباطی برقرار شود واقعا جلسات روضه به ویژه جلسات روضه امام حسین(ع) یکی از گران‌قیمت‌ترین سرمایه‌هایی است که ما در اختیار داریم ولی شاید برخی از این سرمایه گران‌قیمت کمترین استفاده را ببرند. شاید اوج استفاده از روضه‌ها این باشد که من بعد از هر روضه‌ای که شرکت می‌کنم و به خانه بر می‌گردم یک اتفاقی در سبک زندگی من ایجاد شود و این وسط این حلقه رابط بین روضه و زندگی باید پیدا شود؛ و این سوال را از خودم کردم که این حلقه رابط چیست. من یک نگاهی کردم در روضه‌ها و با توجه به اینکه خودم را فقط یک طلبه نمی‌دانم و دوست دارم نامم در روضه‌خوان‌ها هم نوشته شود دیدم یک سرمایه‌ای در دل این روضه‌ها وجود دارد برای اتصال روضه با سبک زندگی و با دوستان مداح و شاعر صحبت کردم و گفتم مگر می‌شود روضه را با زندگی ربط ندهیم که گفتند چگونه که ماحصل آن شد کتاب در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است.

نویسنده این کتاب درباره کاربردی بودن کتاب و حلقه رابط روضه و سبک زندگی گفت: حتما شما در روضه‌هایی که شرکت کردید این روضه حضرت حر را از زبان مداحان شنیدید که خدایا حسین(ع)؛ حر را بخشید حری که دل زینب(س) را لرزاند پس تو هم ما را ببخش ما که دل زینب(س) را نلرزاندیم. من به دوستان مداح گفتم این را بگوییم خیلی خوب و قشنگ هست حتی حال توبه هم به شنونده دست می‌دهد. اما شاید بتوان اینگونه به سبک زندگی مرتبطش کرد که حسین(ع) حر را بخشید؛ مردم شما هم از کسانی ناراحتید در زندگیتان و ممکن است از همسرتان، والدینتان، برادر، خواهرتان و... دلخور باشید و مشکل داشته باشید و ممکن هست ارتباطتان را قطع کرده باشید پس بیایید آنها را ببخشید. 

همچنین برشی از این کتاب نیز توسط مجری برنامه خوانده شد که اینگونه بود: داشتی می‌رفتی و حسین(ع) شعر وداع را می‌سرود. چه کرده بودی با دل حسین(ع) که سوز سروده‌اش دل سنگ را آب می‌کرد؟! داشتی می‌رفتی و اهل حرم تاب نداشتند. التماس می‌کردند که به غربتشان رحم کنی و ناله می‌زدند بی‌تابی فراق تو را. مگر حسین(ع) به میدان می‌رفت که حرم؛ اینطور به هم ریخته بود.

گفتنی است کتاب حسینیه واژه‌ها جلد اول (در میان روضه‌هایت زندگی کردن خوش است، روضه‌هایی را از شهدای کربلا با بیانی ساده و روان و متفاوت بیان کرده است. این کتاب می‌خواهد بگوید می‌شود روضه خواند و گریست؛ اما رسم زیستن را هم یاد گرفت. آمیختگی سبک زندگی با روضه، ویژگی برجسته این کتاب است. این کتاب مجموعه‌ای از متن‌های ادبی است که میان موضوعات مختلف و کاربردی در حوزه خانواده و تربیت فرزند با روضه‌های کربلایی اتصال برقرار می‌کند. این کتاب می‌تواند در ایده‌پردازی به شاعران آیینی و ستایشگران اهل‌بیت(ع) راهگشا باشد و هیئت را بدون اینکه از مسیر خود خارج کند، به فضایی برای تقویت بنیان خانواده و بالا بردن انگیزه مخاطبان در جهت عمل کردن به آموزه‌های تربیتی و اخلاقی خانواده تبدیل کند.

برنامه یه روز تازه کاری است از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما که از ابتدای هفته تا روز چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها