سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
کتاب خاطرات همرزم شهید بلباسی روی پله دوم نشست

چاپ دوم تاب «تعزیه دریا»؛ خاطرات حدیثه نوبخت، همسر شهید مدافع حرم سید جواد اسدی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ لشکر ویژه 25 کربلا یک لشکر قوی، قدرتمند، خط شکن و خط نگهدار بود. مازندران، رزمندگان و سرداران آن شجاعانه و قهرمانانه، و به تعبیر کامل، مؤمنانه از دینشان دفاع کردند. مردم مازندران جزو نقطه‌های از کشور بودند که در همه فداکاری‌های جنگ، جای پای آن‌ها دیده می‌شود.   "مقام معظم رهبری»

تاریخ انقلاب اسلامی مملوّ از مردان مردی است که با مال و جان خود جهاد کرده‌اند و در این راه پرخطر، عاشقانه، آیات الهی را تفسیر نموده‌اند.
حماسه‌سازان لشکر عملیاتی 25 کربلا، در دفاع از حرم و حریم حضرت زینب(س) و معصومین (ع) و ذریه مطهرشان در کشورهای عراق و سوریه و... جانفشانی‌ها زیادی کرده‌اند.

شهید عزیز «سیدجواد اسدی » دومین شهید این خانواده است که با زبان نوحه‌سرایی و عمل جهادی در راه خدا، وارد صحنه نبرد با تکفیری‌ها شد و - طبق رؤیای صادق‌های که مادر بزرگوارش دیده بود - در حماسه مقاومت خان‌طومان، شهادت را به آغوش کشید و «عند ربهم یرزقون » گشت و پیکر مطهرش پس از حدود 35 ماه به دامان خانواده بازگشت و با عطر جهادی‌اش، استان و شهر و محله را تطهیر کرد.

کتاب تعزیه دریا  به کوشش «مصیب معصومیان »، که خود از یادگاران 8 سال دفاع مقدس و همچنین از رزمندگان مدافع حرم خانطومان و برادر شهید نیز هست، به نگارش درآمده است.

پیش از این، از این رزمنده مدافع حرم و نویسنده توانا چندین جلد کتاب از شهدای مدافع حرم خان طومان همچون شهید رادمهر(کتاب شهید عزیز)، شهید سیدرضا طاهر(کتاب طاهرخان طومان)، شهید محمد تقی سالخورده(کتاب هفت روز دیگر)، شهید حاج محمود شالیکار (کتاب خداحافظ دنیا) و چندین جلد کتاب دیگر در این زمینه منتشر شده است.

برشی از کتاب:
دیروز مادرم گفت: شما ناهار بیایید خونه ما. خواهرم شب میاد!
گفتم: نه! جواد شاید زنگ بزنه خونه، موبایل آنتن نمیده! 
یکهو مادرم زد زیر گریه...
تازه فهمیدم چه گفتم!
اصلاً حواسم نبود که جواد دیگر نیست. دیگر تلفن نمیزند. دیگر مأموریت نمی‌رود...

 چاپ دوم کتاب «تعزیه دریا» زندگی داستانی شهید مدافع حرم سید جواد اسدی به روایت همسر شهید به کوشش مصیب معصومیان در قطع  رقعی و  در 122 صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها