دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
مجموعه «آوازِ رازـ‌ دارها» منتشر شد

مجموعه «آوازِ راز-دارها » گزینه شعرهای دو دفتر احسان براهیمی به همت انتشارات سمت روشن کلمه راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) زبان به‌منزله یک نظام، با همه داشته‌هایش اعم از داشته‌های آوایی، واژگانی، دستوری و حتی معنایی تنها ماده نظام ادبیات است. براهیمی در این مجموعه ثابت کرده شاعری است که در حیطه زبان دغدغه‌مند است.

او در این مجموعه هنجارگریزی‌های زبانی بسیاری را آزموده است که یکی از ویژگی‌های کلی شعر او است. شعر براهیمی از نظر محتوا دارای مفاهیمی سورئالیستی است که دو سکه (فرمال و سورئال) را با یک روی (شعر خلسه در رود-خانه) پیش چشم مخاطب می‌گذارد و واقعیتی دیگر خلق می‌کند. هنجارگریزی یکی از مؤثرترین روش‌های برجستگی زبان و آشنایی‌زدایی در شعر است. به نظر شکلوفسکی، هنر، ادراک حسی ما را دوباره سازمان می‌دهد و در این مسیر قاعده‌های آشنا و ساختارهای به‌ظاهر ماندگار واقعیت را تغییر می‌دهد و هر چیز آشنا را به چشم ما بیگانه می‌کند. مخاطب با اثری فرمالیستی-سورئالیستی روبروست.

مجموعه «آوازِ راز-دارها » گزینه شعرهای دو دفتر «احسان براهیمی» شاعری از دیار خواجه است. این مجموعه به جز شعرهای انتخابی با تفسیر و تحلیل اشعار به قلم دکتر «راضیه موسوی»، «دکتر عبدالرسول صادق‌پور»، «یدالله شهرجو» و «دکتر شهاب‌الدین ساداتی» همراه است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • براهیمی ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    تفسیر و تحلیل اشعار به قلم دکتر راضیه موسوی، دکتر عبدالرسول صادق پور، یداله شهرجو و دکتر سید شهاب الدین ساداتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها