سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
فروش «شاخه زیتون» در بازار کتاب

رمان «شاخه زیتون» نوشته عاطفه شریعت نویسنده قُمی ازسوی انتشارات دل‌نگار به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «شاخه زیتون» درباره اتفاقات مهم زندگی دختر جوانی به نام بهار است. او در آستانه ورود به دانشگاه است و سری پرشور دارد. درست در روزهای پرهیاهوی جوانی در حالی که بسیار خام و بی‌تجربه است، پسری جوان از وی خواستگاری می‌کند. بیشتر محتوای داستان حول محور روابط این دو نفر و دست و پنجه نرم کردن بهار برای پختگی و کسب تجربه برای زندگی مشترک می‌گذرد.
 
عاطفه شریعت که در آموزش و پرورش استان قم شاغل است و فارغ‌التحصیل علوم تربیتی از دانشگاه علامه طباطبایی و دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی درسی از دانشگاه الزهرا (س) است، در زمینه سرودن شعر و نگارش قطعات طنز فعالی می‌کند و تجربه شرکت در جشنواره بین‌المللی شعر فجر را هم در کارنامه خود دارد. شریعت دو دوره سردبیری نشریه دانشجویی نهال را هم بر عهده داشته است.

برشی از کتاب:
از دیروز كه او را دیدم و بغض گلویم شكست، حس می‌كردم دیگر آن بهارِ شكننده كه در بستر افتاده ‌بود، نیستم. انگار خونی تازه در رگ‌هایم می‌جوشید و مرا به شجاعت دعوت می‌كرد. شجاعتِ اقرار به اشتباهاتِ كودكانه‌ام و آنچه كه بر من گذشته بود. برای لحظه‌ای، تمام رنج‌هایی كه در این چند ماه گذشته كشیده بودم، جلوی چشمانم آمد. حسّی ناشناخته در گوشِ جانم نجوا می‌كرد كه دیگر حسرت خوردن را تمامش كن. یك روز از سرحماقت حرف‌هایی به احسان زدم كه حاصلش شكافی عمیق بین‌مان شد. حالا دلم نمی‌خواست با سكوتی بی‌منطق به این جدایی دامن بزنم. انگار كه از درون، زنی بالغ مرا به گفتن حقیقت فرا می‌خواند. رنج، بزرگم كرده بود. تنها وقتی كه بالغ باشی، قدر فرصت‌ها را می‌دانی. باید به بلوغ برسی تا بفهمی نعمت‌ها همیشگی نیستند. درنتیجه؛ داشته‌هایت را روی چشمانت می‌گذاری و دورشان طواف می‌كنی.
 
«شاخه زیتون» اثر عاطفه شریعت از سوی انتشارات دل‌نگار با تیراژ 500 جلد در سال 99 به قیمت 20 هزار تومان به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    بسیار کتاب ارزشمندیه مخصوصا برا زوج های جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها