پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
روایتی کمتر شنیده شده از پیامبراکرم(ص) در کتاب تازه منتشر شده

چهره تو قبله هر شاعر است؛ برش هایی از زندگانی پیامبراکرم(ص) از آغاز تا پرواز توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ پیامبر اسلام شخصیتی بی‌نظیر از ابتدای خلقت است؛ او را وصف نشاید کرد؛ مهربانی و رحمتش در کلام نگنجد. تدبیر و رشادتش در راهِ رسالت نمونه ای در تاریخ ندارد. انقلابِ او در تغییر زندگیِ جاهلیِ دنیای عرب به زندگی متمدن اسلامی حقیقتِ معنایِ حیاتِ او در این دنیای خاکی است. او سرچشمه است، سرچشمه خلقت.

«کمال السید» نویسنده معاصر دنیای عرب که او را به نوشته های ادبیش درباره اهل بیت(ع) می‌شناسند در این کتاب فصل‌هایی از حیات آن وجودِ عظیم الشأن را به پاکیزگی تصویر کرده است؛ از تولد تا پرواز. از شیرینی های کودکی تا سختیهای دوران رسالت. حادثه های کمتر شنیده شده از پیامبر؛ دشمنیِ یهود و جنگهای مهم تاریخ حیات پیامبر اسلام با کفار. 
انتخابِ این کتاب برای ترجمه هم به خاطر زبان شیرین آن است که با قلم لطیف مترجم آن جناب حجت الاسلام سیدی شیرینیش بیشتر شده است.  

در برشی از کتاب می‌خوانیم:
عروس که باردار بود، از شیندن خبر درگذشت ناگهانی همسرش درحیرت فرو می‌رود: همان گونه که عبدالمطلب و مکیان ناباورانه خبر تلخ را می‌پذیرند. از عبدلله پنج شتر،گله‌ی کوچکی از گوسفند و کنیزی به نام ام ایمن به میراث مانده است. ماه‌ها می‌گذرد و لحظه‌ی زایمان فرا می رسد تا نوه‌ی عبدالمطلب چشم به این جهان بگشاید. سرور مکیان درخدمت کعبه بود که بدو خبر دادند؛ خبری که چشمه‌های محبت را در دلش جوشانید. پیرمرد، نوه را در آغوش گرفت و فریاد زد: «او را محمد نامیدم.» این نام شگفت در خانه مکیان سفر کرد. نامی زیبا، با حلاوت، همانند نغمه ای رویایی. برخی پرسیدند: چرا عبدالمطلب نام پدران و نیاکانش را بر او ننهاد؟ 
چرا محمد؟
و پیرمرد زمزمه کرد: تا در آسمان و زمین، ستایش شود! و این سان تولد محمد با «عام الفیل» پیوند خورد. توفان زمستان عقب نشست و «بهار» در فصل بهار متولد شد.


این روزها که یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اهانت نموده و به تعبیر مقام معظم رهبری عناد و کینه‌ شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام را آشکار ساخته است مطالعه و معرفی این کتاب خالی از لطف نیست.
 
 چهره  تو قبله هر شاعر است؛ برش هایی از زندگانی پیامبراکرم(ص) به قلم «کمال السید» و «ترجمه حجت الاسلام حسین سیدی» در قطع رقعی و 130 صفحه با همکاری دفتر ادبیات شطر، توسط انتشارات شهید کاظمی به چاپ رسیده است. 

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی(nashreshahidkazemi.ir) و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها