دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸
چهارمین «پرسش اشتباه» برای نوجوانان

کتاب «مگه امشب چه فرقی با بقیه شب‌ها داره؟» از مجموعه «همه پرسش‌های اشتباه» از سوی نشر هوپا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مگه امشب چه فرقی با بقیه شب‌ها داره؟» چهارمین جلد از مجموعه «همه پرسش‌های اشتباه» نوشته لمونی اسنیکت است که با تصویرگری ست از سوی نشر هوپا برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
 
این مجموعه چهار جلدی، در قالب داستان‌های پلیسی و ماجراجویانه رمان‌هایی مستقل را برای نوجوانان روایت می‌کند. پیش از این سه جلد از این مجموعه با عنوان‌های «کیه این وقت شب؟»، «آخرین بار کی دیدش؟» و «الان نباید مدرسه باشی؟» از سوی نشر هوپا با ترجمه آنیتا یارمحمدی منتشر شده بود.
 
در این مجموعه نوجوان سیزده ساله‌ای که شخصیت اصلی داستان است از مدرسه کارآگاهی فارغ‌التحصیل شده و حالا باید دوره کارآموزی‌اش را بگذراند و او مجبور می‌شود دوره عملی‌اش را با یک کارآگاه بی‌دست و پا بگذراند.
 
در نخستین جلد این مجموعه با عنوان «کیه این وقت شب؟» در شهر مجسمه‌ای ربوده می‌شود و آنها باید به دنبال مجسمه و سارق آن باشند. در جلد دوم این مجموعه با عنوان «آخرین بار کی دیدش؟» نیز دختر ثروتمندترین فرد شهر گم می‌شود و آنها باید او را پیدا کنند و متوجه شوند که گم شدن این دختر با مجسمه ربوده شده ارتباطی دارد یا نه. در سومین جلد این مجموعه هم با عنوان «الان نباید مدرسه باشی؟» آتش‌سوزی رخ می‌دهد و این دو در تلاش‌اند تا متوجه شوند دلیل این آتش سوزی چه بوده و چه کسی این کار را انجام داده است.
 
در چهارمین جلد این مجموعه شخصیت اول داستان که در لکه دریا کنار دوران کارآموزی‌اش را برای حل معماهای گوناگون می‌گذراند و خواهرش در زندان به سر می‌برد، در شبی که مثل شب‌های دیگر نیست، هر طور شده خود را به قطار حامل زندانی‌ها می‌رساند تا از ماجرای مرموزی که در جریان است سر دربیاورد، ماجرایی که ممکن است با قتلی بی‌رحمانه سر و کار داشته باشد.
 
نویسنده قبل از خواندن این کتاب از مخاطبان می‌پرسد: «وقتی یک قطار راه افتاده و با تمام سرعت حرکت می‌کند، می شود باز هم سوارش شد؟ اگر همه آدم‌های توی قطار مشکوک باشند از کجا می‌فهمید باید دنبال چه کسی بگردید؟ قتل؟ چه کسی گفت قتل؟ نکند همه‌چیز از مسیر خودش خارج شده باشد؟»
 
داستان این‌گونه آغاز می‌شود: «شهری بود و یک قطار و یک قتل. من در قطار بودم و فکر می‌کردم اگر معمای قتل را حل کنم، می‌توانم شهر را نجات دهم. تقریبا سیزده‌ساله بودم و اشتباه می‌کردم. درباره تمامش اشتباه می‌کردم. باید این سوال را می‌پرسیدم که: «کدامش شیطانی‌تر است؟ اینکه خودت قاتل باشی یا اینکه بگذاری قاتل فرار کند؟» به‌جایش سوال اشتباه را پرسیدم: کم و بیش چهار سوال اشتباه. این گزارش آخرینشان است...»
 
لمونی اسنیکت، نویسنده‌ «ماجراهای بچه‌های بدشانس» و چند کتاب تصویری است که می‌توان از بین آن‌ها به «تاریک» اشاره کرد. وی در کانادا تحصیل کرده و تا به حال چند جایزه برای خلق کاریکاتورها، داستان‌های تصویری و آرایشگاهی که در شهر گوئلف کانادا واقع شده، دریافت کرده است.
 
نشر هوپا، کتاب «مگه امشب چه فرقی با بقیه شب‌ها داره؟» را در قالب 207 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 250 هزار ریال منتشر کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها