شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
کتاب «حکمت و هنراندیشه ورزی» منتشر شد

کتاب «حکمت و هنراندیشه ورزی» به قلم محمد علی نویدی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ کتاب «حکمت و هنراندیشه ورزی» با سه پرسش بنیادی آغاز می‌شود: ۱- چرا التفات و اهتمام به حکمت و اندیشه ورزی در زندگی آدمی، امری حیاتی و سرنوشت ساز است؟ ۲- چگونه اثربخش بیاندیشیم؟  ۳-چکونه اثربخش عمل کنیم؟ 

اساساً، کتاب«حکمت و هنراندیشه ورزی» یک کتاب آموزشی و تعلیمی است. آموزش کاربردی و عملی اندیشیدن و عقل پروردن. این کتاب چگونگی اندیشه و عمل اثربخش و نحوه‌ بهره مندی از موهبت عقل و خرد و فرزانگی و آزادگی را بصورت ژرف و میدانی در امور زندگانی، آموزش می‌دهد. 

کتاب «حکمت و هنراندیشه ورزی» به سه بخش عمده و اصلی منقسم شده است: بخش اول، راجع به ضرورت التفات و اهتمام به حکمت و اندیشه ورزی اثربخش پرداخته و آن را مورد بحث و بررسی و گفتگو قرار داده است و ضرورت و لزوم عقلانیت اثربخش را مورد تأمل و تدقیق قرار می‌دهد و چگونگی تولید اثرهای عقلانی را در صحنه زندگانی به ساحت اندیشه ورزی می‌کشاند.

 بخش دوم، با این پرسش شروع می‌شود که به چه کسی و کسانی می‌توان «اندیشه ورز» گفت؟ معیارها و میزان‌های اندیشه ورزی اثربخش چیست، و کدام است؟ و مهمترین نکته در بخش دوم شاخص‌های اندیشه ورزی است. برای اولین بار در عرصه اندیشه ورزی، شاخص‌های اندیشه ورزانه قابل سنجش و اندازه‌گیری پژوهش و طرح شده است.

بخش سوم، به طرح و تعبیه برخی از مهمترین قواعد اندیشیدن اثربخش، اختصاص یافته است. در این بخش، پانزده قاعده اصلی و پانزده تمرین عملی و کاربردی(فردی و جمعی) برای اندیشه ورزان و اندیشه ورزی، پیشنهاد و مطرح شده است. 

کتاب «حکمت و هنراندیشه ورزی» حاصل تلاش بی وقفه نویسنده در پژوهش و تدریس و تأملات وی بوده و در مدت سه سال و دو ماه و در دویست و بیست صفحه، چاپ و منتشر شده است. البته کتاب «جهان در بحران تاج پنج گرمی» سبب تأخیر در چاپ این کتاب شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها